Kaffemåndag

Åh, jag tänkte börja bloggandet med att berätta om hur skönt det är att Saga ännu sover o jag får börja veckan med en kopp kaffe i lugn o ro. Snabbkaffe visserligen, och ett bra val var det för nu hör jag hur hon babblar på i sitt rum. Så länge som hon är glad brukar jag dock låta henne babbla på i lugn o ro.

Så jag sitter här och gör ingenting en stund. Bästa sättet att börja veckan på, speciellt med 4 eller 5 väckningar inatt, jag minns inte. Trots att hon somnar om när hon får tutten (oftast) så tar det på så otroligt att stiga upp, gå till ett annat rum, ge tutten (Nappen alltså!), vänta lite, smyga tillbaka, sitta i sängen en stund ifall det inte räckte… Bara för att lägga sig ner o då höra henne gråta igen. O så två timmar senare pånytt. Hon är nu nio månader, snart måste det vända.

Idag står det kaffe på schemat. Haha, ja kaffedejt alltså. Med Linda och Minou! Själviskt nog är jag litelitelitepikulite glad att Linda stänger butiken (DinoDina i Karis, nätbutiken är numera stängd men tror butiken ännu är öppen!), för medan många andra börjar jobba ungefär nu så finns hon kvar att dricka kaffe med o babbla om allt mellan himmel och jord! Grymt själviskt men hey, a mama needs her company!

Men nu måste jag bara visa bilderna vi fotade igår! Inte en enda bild där hon ler men mellan bilderna skrattade o stojade hon. Men jag älskar dessa ändå.

_MG_3447_MG_3448_MG_3421_MG_3494

3 reaktioner på ”Kaffemåndag

  1. Vår M började sova bättre just mellan 9-10 månaders ålder. Jag började dock arbeta just då, så det var lite omställningar i vardagen annars också som kanske bidrog, men nog lättar det snart för er också! 🙂

Kommentera detta!

