Snö ute, sol inne

_MG_2184

Ute snöar det stora flingor. Temperaturen ligger idag på ”bara” -19 grader. Inne hade vi 16-17 då jag vaknade. Brrrrr!

Saga bryr sig dock inte så mycket om kylan. Glad är hon ändå för det mesta. Det enda som stör är att hon sovit inne mer än ute, hon sover så dåligt då och jag kan inte göra nånting här hemma eftersom hon vaknar så lätt. Men sånt överlever man. Imorgon ska det vara varmare igen.

_MG_2071.jpg

Idag ska vi på loppis och till matbutiken. Tänker fa till K-Supermarket för att låta bilen värmas upp i deras varma källare, sneaky! Får hoppas att bilen inte hinner imma fast före jag hinner parkera som den gjorde sist. Det var spännande 😀

Vad har ni för planer för dagen?

5 reaktioner på ”Snö ute, sol inne

  1. Älskar vädret just nu! Och vi har också kallt inne på morgnarna, speciellt då vi inte förrän igår fick värmesystemet rätt inställt :I

    Vi brukar också köra samma system med K-supermarket! Fast där va proppfullt igår på kvällen.

    Mina planer för dagen var att jobba till kl.12, sedan träna och gå ut och äta och sen avsluta med frissabesök. Nu blir det att skippa träningen och maten och fara hem med en magsjuk liten ettåring istället. Ska dock en sväng via loppis med för att städa upp vårt bort. Kanske jag hittar något kiva tillika. Brukar ju gå så…

    1. Visst är det ljuuuuuuvligt? Extra bonus då solen skinit nästan varje dag. Helt underbart. Det var ganska fullt i K-super idag men jag rymdes just o just 🙂 Jag såg ditt loppisbord o hade köpt hälften om inte Saga haft 74 just nu och dessutom massor av den (bl.a. julklappar med prislappen bortklippt så kunde inte byta 😦 ). Så tråkigt att hon är magsjuk! Hoppas det fort blir bättre. Kram!

Kommentera detta!

