Möhippan : Ett besök till Lush

-I samarbete med Lush Cosmetics

En programpunkt på vår möhippa åt Paula var ett besök på Lush!

_MG_1240_MG_1263_MG_1322

Vi blev personligt guidade genom butiken och de olika produkterna, testade på badbomber, fick handvård och -massage och Fairy Dust i håret.

_MG_1360

Tyvärr fattas Emma från denna bild, men vi var fem glada tjejer som tassade omkring länge bland allt fint och väldoftande! Här blåser vi Fairy Dust mot kameran!

Detta var mitt första besök i en finländsk Lush-butik, tummen upp för de vänliga försäljarna som tog sig gott om tid att berätta om allt samt tipsa om produkter som passade oss alla. Jag älskar också inredningen i butikerna, jordnära, enkelt och vackert.

_MG_1372_MG_1387

Jag kom till Lush med en shoppinglista, tyckte att det var helt okej att skämma bort mig med nya produkter nu innan jag blir vårdledig och därmed fattig. Sakta men säkert har jag börjat byta ut allt i mitt skåp till ekologiska produkter, samt göra mig av med allt onödigt. Denna gång handlade jag två duschtvålar, ansiktstvätt samt en ansiktskräm.

_MG_1411_MG_1566

Dessutom fick jag välja tre produkter att ta med hem till vår bastu- och spakväll, vilket var avslutningen på möhippan. Produkterna vi valde tillsammans var Ocean Salt, en skrubb för både kropp och ansikte, Mask of Magnaminty, en helt fantastisk ansiktsmask som jag äääälskar, samt hårinpackningen Jasmin and Henna Fluff-Eaze.

_MG_1559_MG_1728

Magnaminty är grön och doftar tandkräm, men så otroligt effektiv. Ocean Salt har jag testat förr och älskar också den, ”tyvärr” fick Paula hålla både den och hårinpackningen medan jag höll ansiktsmasken för mig själv. Hårinpackningen var en ny bekantskap, den var rinnigare än jag hade föreställt mig, konsistensen och färgen påminde om jogurt. Men håret blev väldigt lent och mjukt! Doften var ganska intressant, men god.

Vi gick först i bastu med hårinpackningen i håret, skrubbade oss i duschen och till sist la vi ansiktsmask då porerna var ångade och öppna. Efter allt det chillade vi i soffan med våra godispåsar och en halvbra film på Netflix. Perfekt avslut på dagen!

2 reaktioner på ”Möhippan : Ett besök till Lush

Kommentera detta!

