2015-listan

Nu är det ju redan 2016 men jag gör den här listan ändå! Sitter som bäst i bilen påväg på en shoppingdag med Paula o Emma, så nån längre update får ni inte idag tyvärr! Följ mig på instagram istället, jag finns under namnet sandravaihela.

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?
Födde en bebis! Hjälp vilken upplevelse, och oj så fort man glömde värken! 😀

Genomdrev du någon stor förändring?
Jag blev en mamma, det är väl en av de största förändringarna en kan göra. Att gå från att bara bry sig om sig själv (i princip) till att vara personen som ska ta hand om en hjälplös bebis.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Inte nån av mina nära vänner men nog många av mina nya kompisar och bekanta!

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
Naturligvis 24 april, dagen då Saga föddes.

Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov.

Vilka länder besökte du?
Sverige.

Bästa köpet?
Det var nog kryssningen jag bjöd Sambon på. Vi fick en svit istället för en A-premiumhytt. Vi åt gott tillsammans och njöt av tumistid, drack champagne i hytten och pratade om allt möjligt. Väldigt viktigt då man har en liten bebis hemma!

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Oj, vilken fråga. Att se Sagas framsteg i livet, att veta att man gör rätt som förälder, att se Sambon vara en så fin pappa.

Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016?
Pengar, haha! Kommer vara ännu mindre av den varan då jag blir vårdledig i januari. Önska kan en alltid 😉 En varm, lång, fin sommar. Motivation och ork till att träna och äta rätt.

Vad önskar du att du gjort mer?
Läst böcker. Stängt av sociala medier. Andats djupt och räknat till tio. Bakat.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Suttit vid datorn och telefonen och slösurfat då jag kunde ha läst eller bakat eller något annat roligt.

Bästa boken du läste i år?
Jag kommer inte ens ihåg vad jag har läst alls. Säger den där ena boken av Jojo Moyes, vad den nu hette. Förlåt.

Största musikaliska upptäckten?
Oj, hmm. Tyyyyyp… Nej, den skippar jag!

Vad var din största framgång på jobbet 2015?
Jag jobbade inte så mycket så kan inte svara så där exakt, men en stor framgång är att jag ännu träffar kunder emellanåt som tackar mig för ett bra jobb. Värmer otroligt trots att det ”bara” handlar om en klädbutik.

Största framgång på det privata planet?
Tar det här som en förhållandefråga, att vi ännu är lika kära o tar oss tid för varann, att vi ännu kramas och pussas mycket dagligen. Visste ni att dagliga kramar ska vara bra för en?

Vad spenderade du mest pengar på?
Grejer åt Saga, surprise!

Något du önskade dig och fick?
En ny köksmaskin! En fin stor vit Kenwood med en hel j**la massa teho.

Något du önskade dig och inte fick?
En stor lottovinst. Buu!

Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Jag fick besök av mamma, gick på Ekenäs marknad med mamma o Saga, firade med familj och vänner och gick på tumismiddag med Sambon.

Vad fick dig att må bra?
Vänner, bebismys, duschar ifred 😀

Vem saknade du?
Pappa.

De bästa nya människorna du träffade?
Finns många! Puss på er.

Mest stolt över?
Att jag klarade mig ur förlossningsdepressionen, att jag inte fick trauma av förlossningens avslut.

Högsta önskan just nu?
Att ha råd, tid och möjlighet att åka på nån resa.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Jag tänker satsa mer på mig själv! Sminka mig lite, fixa håret. Inte bara vakna o vara mamma utan också vara jag. Få bukt med mitt sockerberoende.

2 reaktioner på ”2015-listan

Kommentera detta!

