Happy New Year!

_MG_1051_MG_1127_MG_1132

Gott nytt år! Jag har väldigt svårt att fatta att det är 2016 idag. Mitt enda nyårslöfte är att få bukt med mitt småätande och sockersug. Eftersom jag vill vara en bättre förebild matmässigt för Saga så tror jag nog att det ska gå, nu har jag nån ännu viktigare än mig själv att göra det för. Dessutom har jag så dålig rygg just nu att jag behöver bygga upp lite muskler också och tappa de sista gravidkilona. Gick ju på MBC i höstas men då min handled är jättesjuk genast då jag rör den på ”fel” sätt så har jag inte kunnat fortsätta. Så får se vad jag hittar på istället…

Saga kommer ju inte heller att få smaka på socker alls före hon fattar vad det handlar om. Ingen kaka på ettårsdagen, inte kex, saft eller dylikt, hon behöver inte extra socker i sin kropp och jag hoppas att ingen i min närhet kommer att ge henne det heller. Det här är ju ett känsligt ämne för många av nån anledning men de enda som behöver fundera på om vi gör rätt för vårt barn är Sambon och jag.

Nu blev det här lite allvarligare än jag hade planerat, men så kan det gå! Hoppas ni har haft ett fantastiskt bra nyår, det hade jag! Har bästa vännerna Emma och Paula på besök (+Paulas blivande man!) och igår var Sambons kompis här också. Kvällen var fylld av mat, babbel och skratt. Perfekt avslut på 2015! 

En reaktion på ”Happy New Year!

  1. Det är så svårt det där med socker. Vi har också valt att inte låta vår flicka äta onödigt socker redan från början men nog var det svårt för vissa släktingar att inte bjuda ut t.ex bullar åt henne. Nu håller vi oss långt till det att bara vid kalas och andra händelser så får hon äta.

    Ett tips om bra jumppa är physiopilates som ordnas vid Raseborgs fysioterapi 🙂

Kommentera detta!

