Om att kolla kvittot

Saker man borde göra oftare : Kolla att man säkert betalar för rätt mängd mat. Fick lite panik i butiken då summan blev låååångt högre än jag förväntat mig. Men stoppade kortet i maskinen o skulle betala. Med för lite pengar. Nå, började kolla kontot o kassan tog nästa kund där emellan…

…tills hen märkte att hen tagit betalt för 22 paket korv istället för de 2 jag hade. Hoppsan. 85 euro för hög summa 😀 Så det slutade ju bra i alla fall… Men lite hemskt att man bara börjar betala utan att ens ifrågasätta att det blev 85 euro för mycket.

3 reaktioner på ”Om att kolla kvittot

  1. Vilken tur att det redde upp sig! Att betala så mycket för mycket hade man ju verkligen inte velat göra! Tänk om man upptäckte nåt sånt först senare och det sen inte skulle gå att få tillbaka pengarna… Man borde nog allt ha bättre koll när man handlar, har flera gånger varit med om att de tagit fullpris för varir som varit nersatta/på erbjudande så man fått gå till infon sen och rätta till det när man börjat kolla kvittot. Har också fått erfara att man tydligen borde SPARA kvitton på också sånt man aldrig ens trott man skulle behöva kvitto på… Hade köpt en spray från Biltema ich när jag sen skulle använda den så var det något fel på flaskan så allt sprutade ut av sig själv. Fick inte byta flaskan då jag inte hade kvittit kvar fast den ju klart och tydligt vsr därifrån, det tyckte jag verkligen var dåligt! 😞

      1. Ja, dålig stil av dem när det ju klart och tydligt stod Biltema på flaskan så den inte kunde vara någon annanstans ifrån! Annat var det med BR Lelut, där fick jag byta Felicias julklapp till en annan vara trots att jag inte hade kvittot kvar eftersom hon fått 2 likadana leksaker och den jag köpt (typ redan i oktober tror jag) var därifrån. ☺ Så där fick man prima service! 😊

Kommentera detta!

