Om att prioritera rätt i jul

Idag står det babyfoto på listan. Av egen baby. Försökte fota henne igår men det blev inget, så vi försöker på nytt idag 😉 Lasten tahtiin ni vet. Vi har inte skickat julkort åt så många i år så jag tänkte skicka en bild åt dem som blivit utan kort istället.

Idag funderar jag också på julen. Detta år har jag inte stressat just alls enligt mig själv, men om nätterna drömmer jag massor vilket brukar tyda på stress hos mig. Igår och idag gick Saga o jag till matbutiken för att handla julmaten, och jestas så folk yrade på med mord i blicken. Jag tassade sakta omkring o nynnade julsånger för att inte dras med i hysterin. Hjälpte en gammal tant som hade både vagn och rollator. Vi hade inte bråttom nånstans. Tänker att det allra viktigaste denna jul är att vara med Saga och njuta av tiden med henne.

Så visst har vi några julklappar, julgran, visst har jag köpt mat och städat lite, men vi har också leksaker över hela vardagsrummet, stora pafflådor framme i hörnen som är påväg ner i källaren, smutsdisk i köket och klädhögar i sovrummet.

Jag hade tänkt baka en kaka men får se om det blir av, annars har vi julstjärnedeg i frysen.

Det viktigaste i år är att Saga ska få vara med oss i lugn o ro, att vi tar oss tid till att busa, mysa och leka med henne. Det enda jag vill ha är några foton på hennes första jul tillsammans med sina första gången-föräldrar. Att kunna skriva ”God jul önskar mamma och pappa” på hennes lilla julklapp var mycket större än att hon får en julklapp.

_MG_0465.jpg

2 reaktioner på ”Om att prioritera rätt i jul

Kommentera detta!

