Fredagens ris o ros

Alltså hjälp. Idag har jag lite plus och minus att blogga om.

Saga har varit otroligt gnällig en tid nu, inget har dugit. Idag förstod jag orsaken, nämligen …

+ … Hennes sjunde och åttonde tand har kommit fram! Nu har hon fyra uppe och fyra nere.

+ Jag fick ett paket i går på morgonen, men då jag skulle hämta ut det så…

– …Fanns det inte hos posten. Inte idag heller. Ekenäs postkontor stängde ju och flyttade till R-kiosken. Ja, ni läste rätt. R-kiosken. Tänk er storleken. Jag tycker synd om dem som jobbar där, för det är helt upp och ner trots att posten varit där nästan ett par månader redan. Inga hyllsystem finns och människors paket har varit både i Hangö och Tenala istället för Ekenäs. Dessutom ska det vara en kö till båda kassorna men alltid smiter någon förbi och gör alla andra irriterade, trots att de i kassan säger till.

+ Vi var på kaffe med Linda och Minou! Trevligt med lite kafébesök så här fredagen till ära.

 

 

2 reaktioner på ”Fredagens ris o ros

  1. Jaa, posten i R-kiosken fungerar ju inte alls, det flyter inte alls på.. Senast jag var dit och skulle hämta ett paket var det kö ända ut, så man fick stå ute i ovädret o köa. Känner medlidande med de som jobbar där, måste ju vara jobbigt och stressigt :/

  2. Fullständigt kaos där varje gång..
    Senast jag kom hem med ett paket var det dessutom en helt annan människas paket de gett ut till mig?! Var så lång kö och fullt av folk så tog ju bara tacksamt emot mitt och pös iväg utan att kolla på lådan nåt desto mer, dom ju då 1. Var skickad från helt fel firma, 2. Innehöll helt fel grejer och 3. Det stod en helt annan människas namn på det…men med sprittusch hade de skrivit mitt namn på det. Riktigt sekaisin! Råkade dessutom vara min gamla klasskompis så hon blev ju glad eftersom hennes paket också, precis som ditt, varit spårlöst försvinnet då hon försökte lösa ut det. Det roliga var ju bara att de sen visade sig att de fyllt i allting där på dina datorer att hon tagit ut det….fast jag ju då skrivit under och visat id. Så hade jag varit nån oärlig typ hade jag kunnat behålla hennes klädleverans på knappa 600€ och hon hade fått betala. Så ja, be att de ger nån lapp eller nånting så du inte råkar ut för liknande men blir utan paket men ändå hamnar betala för nånting du inte fått. Glad fjärde advent…från en hyfsat ny läsare. 😊

Kommentera detta!

