Och så var vi där igen

Vilken tur att jag fick en ledig helg just, för inatt blev Saga väldigt flunssig. Ja, eller väldigt snuvig ska vi säga. Hon sov på mig som en groda i ett par etapper i natt, där emellan grät hon hysteriskt i sitt rum, så ni kan ju tänka er hur pigg jag är. Nu sover hon sin första tupplur för dagen, inomhus i egen säng, för första gången på x antal månader.

Saga blir 7 månader idag och därmed lagar jag en ny kategori, men istället för att fota 7-månadersfotot och fira tar vi det lugnt och är hemma hela dagen.

_MG_8063

Vid 7 månaders ålder har Saga 4 tänder och hörntänderna på kommande, kan nästan krypa, kan backa effektivt, älskar fortfarande inte att vara ensam på golvet. Hon har nu fått 2:ans mjölk av märket Tutteli, eftersom Nutrilon Omneo igen har varit slut i flera veckor. Än så länge verkar den mjölken funka, så håll tummarna. Saga äter jätteduktigt och gillar allt vi ger henne, och väger ca 7.8 kg nu. Hon är ca 74 cm lång nu men 68 passar ännu. Bodyna börjar bli lite tajta. Nästa gång vi ska på rådgivning och läkarkontroll är först 15.12 då det är 8 månaders-kollen så jag är inte helt säker på vikt och längd.

Här nedan ser ni en bild på Saga som fick smaka på avokado för första gången igår! Som allt annat slank det ner riktigt bra, så nu får vi börja bråka om vem som får äta upp den sista avokadon. Äsch! 😉

Hur har ni det? Har ni återvänt till vardagen efter veckoslutet? Träffades vi på Galan? Stirrade jag konstigt på dig kände jag antagligen igen dig men kom inte ihåg namnet, så då kan du väl säga hej nu haha!

Kommentera detta!

