Galahelgen i bilder

IMG_3565

På lördag morgon hoppade Emma, Paula och jag i bilen för att köra upp till Vasa. Snön yrde lite nu och då så vi tog det lugnt och pausade när vi kände för det. Blev en hel del kaffe…

När vi väl kom fram till hotellrummet skålade vi i skumppa och gjorde oss i ordning. Sen var det redan dags för Gala! Vackra och glada gick vi 200 meter till stadshuset, där det redan var full rulle. Vi minglade en timme, jag träffade en massa läsare och bekanta bloggare, roligt att ni är så många som läser och att ni kom o pratade med mig!

IMG_3637

I festsalen var stämningen på topp!

IMG_3640 IMG_3645

Fredrik Furu sjöng så vackert som vanligt och Nicke Aldén dansade till E-Type. Efter detta fotade jag tydligen inget mer av kvällen, utan bara njöt av Galan och den goda fiilisen.

IMG_3675

Det snöade ganska rejält under natten ännu, och på morgonen var det ett vackert Vasa vi vaknade upp till.

IMG_3650 IMG_3666

Den här bildkombon blev lite konstig men vi kan ju låtsas att jag såg ut så där på frukosten nästa morgon, haha! Efter att ha varit på efterfest i Plan B o sen däckat i hotellsängen var en ju allt annat än fräsch som en rosenknopp.

 

IMG_3685

Efter en skrattfylld och trevlig frukost som vi åt tillsammans med Silje och Sabina (och Hasse Brontén var där också, tror vi åtminstone, haha!) gick vi ännu på brunch som ordnades i samarbete med Morrr. Det bjöds på skumppa och tapas, och en fotograf från Zoomi Vaasa var på plats för att berätta om husdjursfotografering. Själva infot om Morrr var för mig det mest intressanta, i och med att jag nu ändå har fotat i ungefär 10 års tid så hade fotografen inte så mycket nytt att berätta. Men roligt att höra på ändå! Morrr är alltså en tjänst som finns till för husdjuren, än så länge främst med fokus på hundar men fr.o.m. nästa år också katter. T.ex. kan man se på en karta var närmaste veterinär finns om man är på stugan eller kanske annars bara i en främmande stad. Det jämfördes med TripAdvisor för husdjur, heh. Man kan alltså kommentera negativa och positiva saker om veterinärerna också, vilket ju alltid är bra. Jag kommer nog att utforska mera om tjänsten sen då det gäller katter!

IMG_3702 IMG_3721

Jag drack ginger ale eftersom jag skulle köra hem oss efteråt. Det blev några glas skumppa kvar då vi tackade för oss, snyft! Här ser ni också fina Maria på bild!IMG_3724

När vi åkte hem efter det sken solen och vägen var helt hiskeligt hal. Som tur körde alla andra också försiktigt! Klockan 21 ungefär var jag hemma och till min stora glädje var Saga ännu vaken, så jag fick snusa lite bebis före jag slocknade.

Ja, detta var nu ett i mängden av alla Gala-uppdateringar, men jag hoppas ni orkade läsa ändå! Jag är så glad att jag åkte upp, nu är jag en härlig upplevelse och många nya bloggvänner rikare. Tack Maria och Ida-Marie för allt jobb ni har gjort!

Kommentera detta!

