Om en kaffedejt och om gelnaglar

Hej på er!

 

IMG_3443 IMG_3445

Igår var en händelserik dag i mammaledighetsmått mätt. Först hade Saga o jag kaffedejt med Karin, efter vilket vi råkade vara på väg på samma loppis. Hittade 2 pyjamasar o en naturvit stickad tröja åt Saga för sammanlagda 4€, det där loppiset är nog så väldigt bra. Jag fyndar nästan alltid fina kläder för låga priser. Sitter som bäst o ångrar lite att jag inte köpte en klänning till julen åt vår dam, en till vill säga, men den var i stl 80 o hon börjar snart ha 74, så den hade säkert varit lite stor. Brukar ni handla på loppis? Före Saga föddes var det mest inredning jag köpte men nu hittar jag aldrig nåt sånt, bara böcker o kläder åt henne.

IMG_3480 IMG_3481

Senare på eftermiddagen kom Sagas gumor hit, med rosor åt mig!!, på lite glögg, pepparkakor o bebisbus. Märks att de där två kommer att ha roligt också när Saga blir lite äldre, hon skrattade så hon skrek när gumor busade! Hon sov när Lina kom så vi hann få lite vuxensnack (läs: gnäll om hushållsarbete, det är såna tider nu igen) före det också. Skönt! O sin vana trogen fick Lina gå igenom min loppis-klädhög o hittade ett plagg eller två.

IMG_3500

Fast sen försökte vi oss på en ”fin bild av er två” och ja, den här nedan var den bästa.

IMG_3507

I bakgrunden ser ni mina stolar som jag håller på att Annie Sloan:a, förresten! Ordet lånade jag av Emma. Jag måste bara köpa en ny pensel, den jag nu har känns inte rätt och resultatet blir inte så vackert. Helt klart har Sambon lyckats skapa en liten perfektionist-renoverare av mig nu då sånt som förr hade varit helt okej inte längre duger!

Idag är det onsdag, o jag har vaknat 05:47 av gråtande bebuli. Hon somnade dock om, så jag steg upp o kokade kaffe! Finns ingen bättre start på dagen än kaffe i lugn o ro, trots att det ännu är mörkt ute o klockan inte ens är 07. Idag kommer jag att få lite högt efterlängtad egentid! En vän ska nämligen laga vackra naglar åt mig – GRATIS. Hon är jätteduktig men jobbar inte längre med det, så hon tycker det bara är roligt. Tänk att det finns så snälla människor som räddar en stackars fattig mamma med fula naglar på detta sätt!

5 reaktioner på ”Om en kaffedejt och om gelnaglar

    1. Haha ja veeet! Nää men den blir nog för stor, hon börjar ju nu först ha 74 så om 1,5 månad har hon knappast 80 😀 Amen till en balja kaffe!

  1. Jo jag älskar att shoppa loss på loppis! Har köpt en hel massa kläder + annat åt Felicia på olika loppisar, både före hon föddes och nu efter. Massor av plagg för 50 cent/st, rena fynden! Visst finns det ju jättedyra barnkläder på loppis också, men man har ju inte lust att betala hur mycket som helst heller när det ändå är på loppis – samma sak gäller för kläder åt mig själv och andra saker också. Det har öppnat ett loppis för bara barnsaker i stan och dit har jag varit en gång, jättebra! Och väldigt praktiskt med bara saker och kläder för barn om det är just det man är ute efter, går man på vanliga loppisar måste man ju traggla genom femtioelva miljarder andra saker i jakten på det man ska ha och det har man kanske inte alltid tid eller ork med om man råkar ha en gnällande baby och/eller gubbe med sig! 😀

  2. Vilken söt och glad tjej! 😀

    Jag brukar gå på loppisar nog men nu är min lägenhet så mättad av grejer att jag själv måddes ta ett loppisbord på Trollet… :O Jag shoppar tror jag mest inredning och kläder på loppis. Fast de flesta inredningsprylarna kommer sen aldrig till användning för jag har bara en vision om hur det skulle kunna se ut hemma men sen får jag det aldrig förverkligat :/

Kommentera detta!

