Jobbigt

Förlåt för gnäll men vilken s k i t natt vi har haft inatt. Ja, eller jag har haft en dålig natt. Saga har sovit annars men vaknat o gråtit halvt i sömnen en gång i timmen. Hon måste ju känna på sig att det blev vardag igen o mammas tur att vakna, för lördag och söndag natt sov hon 11 h i sträck.

O förmiddagen har inte varit mycket bättre. Båda har vi gråtit o nu är jag helt slut som människa. Visst finns det de som alltid har dåliga nätter, alltid finns det nån som har det värre, o så finns det de personer i mitt liv som alltid envisas med att ”vinna i hur jobbigt det är ibland” när man bara vill ha lite sympati och omtanke. Istället får man höra hur hen har det jobbigare på sätt eller annat. Nästan rakt ut ”jag har det värre” ibland. Tack.

Nå, idag kommer två av tre mammor från mammagruppen hit o det ska bli roligt! Tänker gnälla ur mig allt jag har. Idag behöver jag verkligen få klaga lite. Suck. Jäkla måndag. Tack och förlåt.

11 reaktioner på ”Jobbigt

  1. Jobbigt med jobbiga nätter. Vet inte om det är nån tröst, men försök komma ihåg att det blir bättre förr eller senare! Det kan kännas som en evighet när man är inne i det, men förr eller senare blir det bättre. Jag brukade säga när ungarna var små att ”dom växer upp så fort, tack och lov!”.
    Till och med om man har ungar med sömnstörningar som vi hade så blev det bättre (vi vinner det där med att ha dålig sömn och ha det jobbigt – traumatiserade småbarn x 2 och fem hela nätter sömn på fem år eller hur det nu var – jee!).
    Kram!

    1. Jo det blir ju bättre, o hoppeligen är redan nästa natt det 🙂 Tror det är tänderna som pinar henne. Kramar! O grattis till nomineringen, du har såklart min röst ! 😉

      1. Tack Sandra jättemycket! Hoppas du får sova snart, inte kul att vara trött hälsar hon som hela tiden får kommentarer som ”mamma, jag tycker inte om när du har ringar under ögonen” – nå tack liksom! 😀 Men jag har redan stress för när ungarna ska flytta hemifrån och det hjälper lite grann! Nicke har det på samma vis – vi knegar på och vips så är vi ensamma och hjälp, vad gör vi sen? (jag har tänkt såhär sen första föddes)

        Såg nuförst att du hade tipsat om mej nere i ett inlägg, superdupertack snälla Sandra! och hoppas vi ses snart ändå, även om det inte blir på galan. Alltför många år sen sist ju!

        1. Haha ojnej så snälla kommentarer du får! Nej jag tänkte också lite på det, hastigt flyger 18 år förbi o sen är hon borta? Hjälp. Ja vi måste träffas! Kramar på er 🙂

  2. Jag håller med om att det här är en riktig skit måndag! Hoppas den fortsatte bättre för dig 🙂 Och gnäll på du bara! Ibland bara måste man. Kram

  3. Förra natten var hos oss också dålig och sen kollade jag i kalendern… Det är fullmåne nästa natt och åtminstone med vår äldre son har det alltid påverkat sömnen. Kanske ni har samma problem som vi med våra båda pojkar.

      1. Det är jobbigt men åtminstone vet man att det är ”bara” en gång i månaden 🙂 Om man skulle nu försöka hitta något positivt med det…

Kommentera detta!

