Fröknäcke

_MG_4772
De senaste två dagarna har jag ätit LCHF. Ja, det funkade så bra för mig ett par år sen så jag kände att jag ville ge det ett försök till nu då jag blev inspirerad. Beställde dock just den här boken så måste ju testa nåt av recepten förr eller senare.

Ovan ser ni i alla fall ett fröknäcke jag bakade ikväll! Recept? Javisst, varsågoda!

Du behöver

2 msk grynost
1 ägg
3 dl riven ost
1 msk majonnäs
1,5 tsk bakpulver
5 dl frön

Blanda ihop allting utom fröna. Jag använde en visp, tyckte det gick smidigast! Rör sen ner fröna tills det är en ganska fast smet. Bred ut smeten på en bakplåt klädd med bakplåtspapper. Grädda i 225 grader i 15 min. Enjoy!

Kommentera detta!

