Nattvak

Alltså som jag hatar nattväckningarna.

Trots att det ofta bara handlar om en-två väckningar på natten o en tidig morgon (5-tiden är inte en tid då man stiger upp! Vaknar hon då får hon mjölk o somnar om) så tär det att aldrig få sova en hel natt IFRED. Förstår inte hur folk klarar av fler väckningar till.

O ja, jag skriver det här mitt i natten. Var o ge tutten (nappen) två gånger o sen var det tyst så la mig under täcket igen. O juuust då jag skulle somna vaknade hon igen. Så nu bloggar jag medan jag väntar på att hon ju bara-måste-ha-somnat-del-2.

Nån annan som är vaken?

9 reaktioner på ”Nattvak

  1. Här är det samma. Med den äldre fick vi sova bra men den yngre som nu är 1 år 5 månader får vi stiga upp och ge tutten eller så skriker han bara till flera gånger per natt. Så när vi senast haft en natt med ostörd sömn kan jag inte ens minnas, kanske för 1 år 5 månader sedan…Dessutom har vår äldre katt fått fnatt efter att vi flyttat så hon skriker också på nätterna. Så nattens saldo är ungefär fem gånger upp för att få tyst på katten och fem gånger upp för att tysta barnet. Snark!

  2. Om man ammar så hjälper hormonerna till och gör att det inte känns lika jobbigt att vakna om nätterna! Så det är kanske därför det känns jobbigare för dej?! Jag har aldrig tyckt att det är särskilt jobbigt, vare sej med Hubbe eller nu med Lillasyster. Tror mest det är hormonerna 🙂 För när jag inte ammade tyckte jag det var mycket värre ifall Hubbe tex var sjuk och sover dåligt.

  3. Då skulle du vara med här.. Vi är vakna en gång i timmen.. Inte hungrig men får ingen ro, tänder kanske?
    Jag helammar men tycker nog att vaknäter är från röven ändå, skulle vara överlycklig om det var mat hon ville ha två gånger per natt..

Kommentera detta!

