En lite annan vinkel på Galan 2015

Det verkar som om den värsta stormen har gått över angående Galan 2015. Folk som tipsat läsare, sen de som blivit småsura på det, sen tjat om storbloggare och icke-storbloggare, österbottningar, nylänningar och Åboriginaler…

Jag tänker istället blogga om vilka jag ser fram emot att träffa på Galan! Åtminstone några av dem! Det kommer att vara främst österbottningar på denna lista eftersom jag redan har träffat så många ”här nere”.

Carro – I en lista skrev Carro att hon ville ta en kaffe med mig (ja, halva med mig åtminstone, och andra halvan med Lillemor). Vad passar väl bättre än kaffe på Galan? Ja, skumppa förstås i och för sig…

Lillemor – Jag tror att Lillemor och jag hade haft mycket roligt tillsammans om vi hade bott lite närmare! Hon verkar vara just av samma kaliber och humor.

Maria och Ida – …Naturligtvis vill jag träffa dessa två som jobbat så hårt med Galan!


&

ziio

Anne och Hannah – De här kvinnorna verkar ju vara så fantastiska, Hannah och jag delar exakt samma syn på att vara hemma med barn – en ska inte känna skuld över onödiga saker, en behöver inte alltid vara perfekt som förälder. Anne däremot verkar vara en otroligt rolig kvinna och någon en inte kan glömma när en väl träffat henne.

Sara – Vi hade nästan samma beräknade datum men fick istället barn med några veckors mellanrum. Ofta har vi haft lite sämre perioder med våra barn samtidigt o hade då varit kul att bo nära varandra!

saa

Linda – Linda verkar vara en mycket mysig person som jag gärna talar lite med! Hon är väldigt kreativ och hennes dotter är ju helt otrooooligt söt! Jag hade gärna druckit kaffe hemma hos henne för deras hem verkar vara väldigt fint!

lidnas

Ninette – Det här kanske kommer som en överraskning, men Ninette och jag är faktiskt släkt! Ja, eller min mamma är kusin till hennes man 😉 Så då räknar jag henne till familj. Det är åratal sen vi har träffats så det vore otroligt trevligt att få tala lite med henne igen, speciellt då vi båda bloggar. Och psst – Ninette vore väl en passlig kandidat till Årets kreativa blogg?

nne

9 reaktioner på ”En lite annan vinkel på Galan 2015

  1. har missat lite inlägg ser jag – tack Sandra för dina fina ord! 🙂 jag kommer tyvärr inte att kunna komma på galan (noll barnvaktsmöjligheter just det veckoslutet), men hoppas vi ses nåt tag ändå! alltför länge sen, det är ju hur många år sen som helst . Vi tänkte faktiskt att vi skulle ha åkt till Hangö och simmat nåt tag i somras bara vädret blev bra, men det blev ju liksom aldrig det… I så fall hade vi definitivt bokat in ett besök hos er, men nästa sommar kanske?! annars är ni alltid välkomna om ni är i trakten!

Kommentera detta!

