40 gram viktökning på 3 veckor

_MG_4256Hej denna vackra soliga torsdag!

Nu är vi hemma igen, startade tidigt i morse från Reso och genast på 6-mån rådgivning trots att Saga inte är 6 månader ännu på ett par veckor. Hon är nu 68.2 cm lång och väger 7.5 kg. Endast 40 gram hade hon ökat sen senast, tre veckor sen! Men det gör inget, eftersom hon ändå äter och följer sin kurva, och dessutom rör på sig mycket mer nu än förr. Normalt sett har hennes vikt ökat runt 500 gram per gång. Jag var dock ännu ”smalare” i hennes ålder, lika lång men lite lättare.

Som bäst sover damen ute i vagnen, o jag har lagt på tvättmaskinen o funderar på dagens mat. Åt lite mysli och drack kaffe i lugn o ro före jag kastade mig in i vardagens rådd. Känns så konstigt att det redan är torsdag idag! Vad gör ni idag?

6 reaktioner på ”40 gram viktökning på 3 veckor

  1. Jag njuter också av semestern! 😊 Har fyra långa lefiga veckor framför mig och ser fram emot att äntligen kunna göra någonting nu när foglossningen blivit lite lättare.

  2. Majken hade heller inte gått upp så jätte mycket. Och hon tyckte hon borde gå upp lite till. Själv är jag inte enig, hon ha växt massa på längden o är ju ganska stor. 69 cm og 7.3 kg!

Kommentera detta!

