Det stora födelsedagsinlägget

Hej på er! Måndag idag igen, och denna vecka är jag inte alls inställd på det. Det var ju just fredag?

Tuuuusen tack för alla era gratulationer på min födelsedag! Jag hade en fantastisk dag, njöt av varje sekund. Morgonen tillbringade Saga o jag mysandes, vi steg upp först tiotiden! På förmiddagen kom Sambon dessutom hem med en vacker orkidé åt mig, första gången på nästan fem år tillsammans som han spontant har köpt en blomma åt mig. Jag blev superglad! 

Nån timme senare kom mamma hit o vi åkte iväg på Ekenäs höstmarknad. Där tassade vi runt i några timmar o njöt av det fina vädret. Jag köpte naturligtvis laku o mamma kom hem med god äppelmüsli.

Glad tjej på marknaden o nöjd tjej i vagnen.
_MG_3888 _MG_3908
Minns inte om jag sa det men den nya mattan i vårt vardagsrum var en födelsedagspresent av mamma. Förutom mattan fick jag dessutom en mindfulness-målarbok, samt dessa vackra rosor.

På kvällen hade mamma åkt hem igen o då fick Saga vara hos fammo medan Sambon o jag gick ut och äta. Vi drack skumppa o åt gott, i lugn o ro. Det var jätteskönt att få äta i fred, o vi talade om allt möjligt mellan himmel och jord. Härligt med lite tumistid.

 

Ni som följer mig på instagram (sandravaihela heter jag där) har ju redan sett dessa bilder.

 

_MG_3931

På lördagen bakade o städade jag största delen av dagen, samt fixade en massa sånt jag inte hunnit med under veckan. Dessutom bakade jag chokladkaka inför inkommande födelsedagskaffe. Receptet kommer i ett skilt inlägg.

_MG_3937 _MG_3945
På söndagen vaknade vi till en vacker dag. Solen sken o dimman försvann sakta bort bakom träden. En perfekt festdag med andra ord!_MG_3952
Kakan som färdig. Den blev helt otroligt god, perfekt för chokladälskare som mig.

 _MG_3977
Elvatiden dök min fina Paula upp. Hon fick busa med Saga medan Sambon o jag fixade det sista! Ja, som att duscha. Alltid lika lyxigt att få duscha i lugn och ro.

_MG_3956 _MG_3961

Ja, och så tvingade jag henne fota mig o Sagisen, hihi. Saga var svårflörtad, jag lite mindre. Efter denna bild sa det swoooosh i tiden o nu sitter jag här, måndag morgon, o bloggar. Ett år äldre.

Kommentera detta!

