Hemma hos oss : Vardagsrummet

Nu fortsätter jag med vardagsrummet i hemma-hos-serien!

I vardagsrummet kändes förändringen enorm trots väldigt lite renovering. Jag drog ner tapeterna från väggen och målade väggarna. Möbelmängden i rummet minskade drastiskt. Första bilden är alltså före, sedan med målade väggar.vardagsrummetdåonu

Så här hade vi det tills ganska nyligen, dock lite mindre kalt hehe. vadagsrumme

På bilden ovan ser ni också vårt första soffbord. Förra året fick jag vårt nuvarande i födispresent av Sambon, det är från Pentik. Då hade vi just varit på vårt andra ultraljud (första officiella eftersom vi var på ett tidigt i v7.) ❤

IMG_2801
Hyllan nedan har min kära Sambo byggt åt mig.

IMG_2805

För tillfället ser det ut så här. Jag hade tänkt lägga upp detta inlägg redan igår men mattan kom först på eftermiddagen. Denna matta har jag dreglat över i ett år redan, men dragit mig för att beställa. Nu fick jag den i födispresent av världens bästa mamma! ❤ Som jag älskar den! Ännu bättre i verkligheten än på bild. Jag är en fegis när det gäller mönster, färger o sånt. Kör neutralt med små färgklickar i form av dynor o sånt, så detta är ett stort steg inredningsmässigt, haha!

_MG_3510-2 _MG_3512-2 
Sist men inte minst har vi myshörnan, där som soffan stod förr.

_MG_3441 _MG_3453

Där satt jag här om dagen medan Saga sov, o njöt av en munk o cappuccino. En bok på det och allt är perfekt.

_MG_3469

Vilket rum ska vi ta till näst? Vad gillar ni denna serie?

16 reaktioner på ”Hemma hos oss : Vardagsrummet

  1. Jättesnygg matta, varifrån kommer den?
    Snart får ni tömma allt som är på passlig höjd för en liten 🙂 Längtar till dagen då vi igen kan ha något på vårt soffbord.

      1. Inget får stå kvar på vårt soffbord, inte en chans att små fingrar låter något vara i fred. Om vi har något på vårt soffbord så är det en liten ettåring 🙂

  2. Snygg matta! Ser gärna alla rum, varför inte hall/tambur som nästa? Att få se andras förvaringslösningar är alltid skoj! 😊

    1. Haha, hall&tambur går inte – vi har nämligen inget där! Man bara kommer in o så är det en 30 år gammal tambur… 😀 Men sen då vi hinner renovera ska du få se!

Kommentera detta!

