Om energitjuvar

Okej det här blir ett lite smådeppigt måndagsinlägg men… Sen jag blev mammaledig har jag funderat mycket på det här med energitjuvar. Folk som tar mer energi än de ger. Jag har kvar ett par, tre såna i mitt liv, men ganska bra har jag blivit av med många.

Ni vet typen, de där personerna som aldrig hör av sig utom om de behöver ens tjänster eller pengar eller hjälp med att t.ex. flytta. De där som aldrig har tid när en själv vill träffas, men aldrig heller föreslår en dag. De där som man aldrig kan vara riktigt sig själv med för att man aldrig är helt hundra på vad den andra tycker.

De där som egentligen ger en sämre känsla i kroppen efteråt. Varför kämpar man egentligen med att upprätthålla kontakten till såna människor?

5 reaktioner på ”Om energitjuvar

  1. Oh ja… Vet PRECIS vad du pratar om.. Under min graviditet har jag blivit av med dem, men det finns några kvar som jag nog skulle klara mig utan, för de finns ju inte där för mig ett dugg, men endå kan jag inte släppa dem utan lever i hoppet om att de nog kommer ändra..

  2. Jaa du, jag vet precis vilken typ du menar. Jag har också sluppit en del av dem genom att helt enkelt sluta höra av mig. Etersom det alltid varit jag som tagit kontakt är det ytterst osannolikt att de ringer mig… Problemet löst! Fast visst känns det tråkigt att man inte duger som vän annat än i nödfall eller om det behövs typ flytthjälp.

  3. Jag skulle vilja lägga till en ytterligare typ av energitjuvar: de ständigt bittra och negativa personerna. Pratar skit hela tiden och alltid är det fel på någon eller något. Jag orkar inte med sånt där alls längre.

Kommentera detta!

