Vad kan man göra i Borgå?

I år firar Sambon o jag fem år tillsammans. Han tänker kryssning, men eftersom vi åker på kryssning ganska ”ofta” så tänker jag typ Borgå ett veckoslut? Vad kan man göra i Borgå? Tipsa mig! Alternativt kan ni tipsa om fantaaastiska upplevelser nån annanstans också. Allt är välkommet!

12 reaktioner på ”Vad kan man göra i Borgå?

  1. Jag var in på groupon igår och då hade Haikko herrgård ett ganska nice erbjudande (2pers/99€). De har också en massa spabehandlingar, fick prova på kylmähoito då jag hade möhippa. Förutom det så är Gamla stan givet, både shopping och cafémys, prova Paahtimo till exempel. Rafaels steakhouse är en av de bästa restaurangerna i mitt tycke (om man inte vill betala skjortan av sig).
    Några snabba tips som jag kom på 🙂 Borgå är ett bra val för årsdag 😉

  2. Rekommenderar också Haikko gård 😊 vi var där då vi firade förlovningen, jättefint ställe och härlig frukost 😄o jättebra pris i jämförelse med andra spahotell i landet tycker jag 😊

  3. Haikko är kiva och maten är jättegod. Däremot tycker jag att själva spa-avdelningen är så där. Vill man gå på spa är Långvik i Kyrkslätt också kiva.
    Borgå som stad är ju jättemysig.

  4. Porvoon Paahtimo vid ån (mysigaste cafét), typ alla mysiga butiker i gamla stan (mysiga inredningsbutiker, Riimikko (har lite mer gammaldags leksaker tex)), Brunbergs chokladfabrik! 🙂 Jaa!

  5. Jag var på Haikko herrgård med min man när vi gifte oss förra sommaren. Perfekt om man bara vill ta det lugnt och njuta av varandras sällskap, annars kan det nog bli lite tråkigt. Spaavdelningen var helt ok, men vi tog inga behandlingar utan höll oss i poolen och bastun. Fin trädgård och själva herrgården jättemysig. Vi bodde dock på spahotellet och inte i själva herrgården (som var mkt dyrare) vilket jag på sätt och vis ångrat för även om hotellrummen fyllde sin funktion så var de inte så speciella och utsikten var dålig. Hotellet kändes överlag lite förlegat, som att de inte uppgraderat sig sedan 80-talet. Och maten/dricka var sådär och svindyrt.

    Tror det hade varit mer romantiskt att bo i herrgården ☺

Kommentera detta!

