En söndagslista

1. Vilket tuggummi brukar du köpa?
Jenkkis Spearmint. Brukar alltid nu som då testa på nåt annat men slutar alltid med att jag återvänder till klassikern.
2. Vad har du alltid i kylen?
Mjölk, margarin och ost, grönsaker.
3. Kex eller chex?
Kex
4. Har du mjölk i kaffet?
Jo, eller om jag är riiiiiktigt kaffesugen kan jag pina i mig en kopp svart också 😉

_MG_6179

5. Apple eller Android?
Android.
6. Spolar du av tandborste före eller efter du har på tandkrämen?
Både och.
7. Vilket håll står du i i duschen?
Ryggen mot duschen. Kan inte förståååå folk som står med ansiktet mot duschen.
8. Knyckar eller viker du toalettpappret?
Vadå knyckar? Knycklar? Eller? I alla fall, viker.
9. Hur brukar du tillbringa din tid när du åker kollektivt?
Stirrar ut genom fönstret, läser eller sover. Under skoltiden somnade jag varje morgon, det var skönt men också jobbigt för åkte förbi min hållplats med jämna mellanrum…
10. Gång eller fönsterplats?
Fönster.
11. Stressad eller lugn?
Stressad.
12. Tålmodig eller otålig?
Hmm, ja. Otålig säkert.
13. Planerare eller impulsare?
Både och! Jag kan planera för åratal framåt men ändå samtidigt leva i stunden o hitta på saker impulsivt.
14. Uppklädd eller nerklädd?
Uppklädd skulle jag påstå, mest för att jag alltid har kjol eller klänning. Folk tycker det är uppklätt av nån anledning.
15. Västkusten eller östkusten?
Västkusten. Tror jag?
16. Sover du med dörren öppen eller stängd?
Öppen. Usch, blir klaustrofobisk bara av tanken på att ha sovrumsdörren stängd.
17. Vilken sida sover du på?
Fönstersidan. Alltså det blir höger sida om man står och tittar på sängen.
18. Vilken är din ”fotomin”?
Vänder ansiktet till höger, stort leende. Jepp. Men det funkar, visst? 😉

19. Musik eller böcker?
Böcker! Musik! Böcker! Ääääh! Böcker!
20. Sms eller email?
Smssss
21. Sött eller salt?
Så himla svårt haha, beror helt på dagen. 😀 Ibland äter jag choklad bara för att sen villa ha chips.
22. Kan du nå näsan med tungan?
Nej! Kombinationen liten mun & stor näsa = icke.
23. Tror du på spöken?
Alltså spöken är kanske inte rätt ord men det övernaturliga ja. Av ordet spöken tänker jag bara på Casper. Ni vet, han med de elaka bröderna?
24. Tror du på aliens?
Näääh. Eller här om dagen fick jag en sån där bisarr insikt i hur det skulle kännas att ha förlorat minnet o där började jag tänka på hur det skulle vara att bli abducted o sen komma tillbaka. Stod i köket o tänkte att ”Tänk om Saga nu skulle komma gående o prata med mig o sen sucka över att jag förlorat minnet igen”
25. Vad händer efter döden?
Jag tror att man blir nån slags ande, tror nu inte precis på en konkret himmel med moln att bo på och hundratals hundvalpar, men sen pappa dog så vet jag att han finns nära ibland och det känns ju tryggt.

_MG_6983Jahapp, det var den listan! Varsågod och gör !

En reaktion på ”En söndagslista

Kommentera detta!

