Önskeinlägget: Om MBC

Hej denna soliga torsdag! Vilket härligt väder, o hör och häpna, Saga sover i vagnen! Jihuu! Malin frågade mig om MBC:n jag går på och nu tänkte jag berätta lite om den.

Så här skriver Olga Rönnberg, skaparen av MBC, på hemsidan.

Mamma Boot Camp® är ett koncept som står för anpassad, säker och framförallt resultatinriktad aktivitet för nyblivna mammor utomhus. Du kan kalla det för rehab för mammor!

Jag har aldrig varit duktig på att träna men efter graviditeten kände jag genast att jag ville komma i bättre form, främst för att få rygg och nacke i skick. Då 7 envisa kg blev kvar efter förlossningen vill jag ju också tappa dem, och gärna några kilo till. Nu har jag varit på tre pass och som namnet lovar är det verkligen en boot camp för mig som nybliven mamma. Det är svettigt kan jag lova! Men jag känner mig ren piggare och friskare i kroppen. Att träna har också den trevliga effekten på min kropp att jag inte längre är sugen på allt möjligt hela tiden.

Det enda som jag tycker är synd i vår grupp är att jag verkar vara den enda som faktiskt har en liten bebis. I beskrivningen står det att MBC är för nyblivna mammor, trots att konceptet naturligtvis passar alla som gått igenom en graviditet. Därför hade jag hoppats på att kunna träffa och tala med andra mammor i samma situation, med bebisar, som verkligen kommer ihåg och vet hur det är. Speciellt eftersom jag inte är från Raseborg o därmed inte känner många. Men så klart gör det inget att de med större barn är med heller! Dessutom förstår jag ju nog att det inte går att ha bara nyblivna mammor med, för i vår lilla by finns det inte särskilt många! Saga är yngst eller numera näst yngst på rådgivningen. 

Hittills är min upplevelse träningsmässigt väldigt positiv, trots att jag emellanåt känner att jag inte orkar göra allting till slut. Men man vill gärna kämpa så långt man orkar! Nu har jag dessutom handleden extremt sjuk efter att ha burit så massor på Saga de första fyra månaderna, så också det har jag tvingats ta i beaktande. Men som jag skrev tidigare känner jag mig redan mycket bättre i kroppen efter tre pass. Så om ni har möjlighet, gå på MBC! Det är jätteroligt.

För att läsa mer om MBC kan ni titta in på vår tränare Tessis blogg!

3 reaktioner på ”Önskeinlägget: Om MBC

  1. Det låter verkligen roligt 🙂 här i Pargas ordnas det (vad jag vet i alla fall) inte något liknande. Hade varit kul att testa på! Hoppas handleden inte ställer till med mer problem nu och KÖR HÅRT 🙂 ha en fin lördag! Kram

    1. Jag tror det bara finns i Raseborg, Esbo o Hfors ännu! Jo jag hoppas det också, vore så tråkigt nu då inspisen finns att inte kunna jumppa! Kram på dig!

Kommentera detta!

