20 saker ni antagligen inte visste om mig

1. Jag höll på att bli en Amanda, men då jag föddes såg jag inte ut som en. I högstadiet gick en Amanda som var född samma dag som jag, så lika bra.

2. Jag har brutit foten i en mopo-olycka där jag kastades av och blev under (var inte jag som körde). Jag gick med sjuk och bruten fot i några veckor innan vi slutligen gick till läkare o märkte det. Den var bruten liksom från vänster till höger så därför hade jag kunnat gå någorlunda ändå.

3. Jag har haft epilepsi pga stress i lågstadiet. Hände lite för mycket dåligt på en gång… Nu är jag dock friskförklarad.

4. Ett av mina tidigaste minnen är nånting som också Krista Siegfrids sjunger om i sin sång Can You See Me, nämligen när jag satt på pappas axlar som liten o kände hans skäggstubb under händerna.

5. Jag var extremt blyg som barn o märker ibland av det ännu i vuxen ålder. Att ha jobbat i klädbutik har dock gjort massor, jag har lärt mig smalltalka om nästan vad som helst när som helst.

6. Fetaost, avokado och oliver är något av det godaste som finns! Varje gång jag är i Spanien eller dylika länder äter jag massor av oliver, för de är ju allra bäst utomlands. Mmmmmm…

7. Jag är ofta lite smårädd att folk talar skit om mig om jag lämnar en grupp människor först. Innerst inne bryr jag mig inte ens men rädslan finns fortfarande kvar.

8. Jag har varit skolmobbad. I lågstadiet fick jag ett stipendium för att jag hade ”haft det jobbigt”. Jess, tack för det. Ingen hjälp men däremot ett par hundringar. Wow. Fantastiskt gjort!

9. Jag har aldrig krockat. Som tur!!

10. Jag har de senaste åren med flit slutat höra av mig åt en del människor, o om jag nu alltid är den som ringer o frågar om träffar kan jag plötsligt sluta helt för att istället vänta på att den andra ska göra det. Man märker vem de riktiga vännerna är på så sätt…

11. Jag brukar ofta ogilla nya låtar för att en vecka senare bara ääääääälska den.

12. Jag har ofta velat ha en syster också, inte bara en bror.

13. Jag har tagit tåget från Bryssel till Paris över dagen.

14. Jag önskar att jag kunde laga håret lika fint som Malenami. Brukar försöka ibland men det ser oftast hemskt fult ut sen. Övning ger helt klart inte färdighet 😀

15. Jag har jobbat som hjälpledare på många skribaläger.

16. Jag ångrar djupt att jag inte lärde mig dansa som barn. När jag ser en bra dansscen blir jag riktigt pirrig i kroppen.

17. Jag började blogga på x3m, då hette det dagbok.

18. Två av mina bästa vänner har dött. Det gör att jag ofta skriver meddelanden åt folk jag inte annars har kontakt med bara för att jag inte vill att också de plötsligt är borta o jag inte gjorde nånting åt saken när jag tänkte göra det.

19. Jag är ännu lite bitter på en moddalärare i skolan som gav oss en rubrik att skriva en uppsats till, o jag skrev, o hon skrattade ut mig framför de andra för att jag hade missförstått rubriken. Jag fick underkänt pga det. Tycker det var otroligt oproffsigt!

20. Då jag var barn var jag väldigt spinkig och mager. Sen började jag o mina vänner åka buss hem istället för taxi, o busshållplatsen var utanför en butik. Där köpte vi godis varje dag o födde därmed ett sockerberoende utav bara helvete.

9 reaktioner på ”20 saker ni antagligen inte visste om mig

  1. Meh… att få underkänt i en UPPSATS för att man missförstått rubriken och att dessutom få det påpekat offentligt… Fy skäms på den läraren, så gör man bara inte! 😦

Kommentera detta!

