Ett ganska matigt blogginlägg

_MG_1952 _MG_1954
Jaha hör ni. Jag hade tänkt blogga om det ljuuuuuvliga ösregnet utanför, men så kollade jag på foton från igår och hittade en massa matbilder så nu blir det inte riktigt så. Ljuvligt är regnet ändå. Har längtat, konstigt nog.

_MG_1976 _MG_1978

Tant Emma” var här igår, vi hade lite mini-spa och jag gjorde en ny header åt henne (varsågoda att klicka er in och beundra). Vi bjöd på hemgjorda hamburgare (skulle va batatfranskisar också men orkade inte) o blåbärspaj. Vi skar alla upp så fula pajbitar att vi inte iddes fota. Sen läser jag idag på Vogue via Peppes blogg att vi därmed gjorde helt rätt.

A good rule of thumb is to ask yourself: “Will this make someone hungry, or will it make them want to throw up?” If the answer is throw up, do not post the picture.

_MG_1982 _MG_1997

Saga var mycket intresserad av allt vi åt men eftersom hon får sånt magknip av smakproven väntar vi till nästa vecka med det. Hon passade därför på att gnaga på sin pappas arm när hon fick chansen. Vore bra om hon fick tand nummer 3 och 4 på samma gång så skulle det kunna pausa sen. Tänker mig frågan ”Vad var Sagas första mat?” o svaret ”Knäckebröd” hehe.

Kommentera detta!

