Det Blondinbella o jag har gemensamt

Godmorgon kära läsare! Visste ni att det åtminstone finns en sak som Blondinbella och jag har gemensamt? Vad kan det tänkas vara? Ja, vi har båda barn men det handlar inte om föräldraskap utan…

_MG_1027
I
dag behövdes en stor kaffekopp. Koppen – Indiska, ljusen – Design West

…Jo, vi kan båda planera in träningen enligt hårtvätt. Gör ni också det? Jag minns då jag senast brukade träna regelbundet (en svunnen tid haha) och då var det sååå jobbigt när håret blev smutsigt o behövde tvättas typ varannan dag. Jag tvättar mitt hår högst två gånger i veckan och det tar evigheter.

Sen Saga föddes lyxar jag till det med att först schamponera, sen lägga Macadamia Oil-hårinpackning som får sitta i upp till 10 minuter, masserar hårbottnet samtidigt, lägger ofta ansiktsmask också. Sen i duschen o skrubba kroppen, skölja ur inpackningen och avsluta med balsam. Att då duscha i fred är den bästa egentiden!

Men i alla fall. Att träna fler än 2 gånger i veckan blir mest jobbigt, haha. Det tar hundra år att borsta igenom mitt hår och vem har tid eller ork till sånt när man är mamma? Inte jag! Förstår att folk klipper av sitt hår när de blivit föräldrar. Jag lockas också. Så här såg jag ut i håret år 2010:

4 reaktioner på ”Det Blondinbella o jag har gemensamt

Kommentera detta!

