The Bucket List och vad jag kan checka av

Jag blev inspirerad av Linns inlägg om en Bucket List före man är trettio, och kopierade den här listan härifrån för att själv kunna checka av lite och lägga till.


1. Travel alone.
Jag har varit au pair i Bryssel, Belgien samt studerat spanska i Malaga, Spanien.

2. Fall in love abroad.
Inte riktigt vad som menas men Sambon o jag förälskade oss definitivt på en helt ny nivå medan jag var i Spanien. Ack hjärtesorgen att vara ifrån varandra!

3. Learn a new language.
Spanska. Dock inte helt flytande men…

4. Do something that scares you.

5. Try street food.

6. Visit wine country.

7. Discover a tradition you never knew existed.

8. Ride a vespa through Europe. 
Den här vill jag byta ut till Drink wine on somebodys rooftop terrace in Brussels
Jag jobbade ”extra” i Bryssel som blomvattnare hos en kvinna. Hon hade en takterrass som jag fick låna. Där satt jag o Matilda som kom på besök o drack vin en kväll.

34658_10150223647385125_1545847_n

9. Sail.
Som liten har jag varit med på seglatser. Gillade inte. Skulle säkert gilla mer nu men.

10. Make new friends.
Check!

11. Learn how to cook.
Check!

12. Watch the sunset on a plane.
Tre ord : Flög till Mexico.

13. Get lost for the day.
Jag tog tåget från Bryssel till Paris över dagen en gång (hur coolt att säga det?), tappade bort mig något otroligt i Paris men njöt så fullständigt av det. Hittade till sist Eiffeltornet o låg där på gräsmattan o bara tittade på människor och kände mig världsvan.

pariiis

14. Then find your way back home.
Ja, jag hittade faktiskt tillbaka hehe.

15. Learn how to take a really good photo.
Jag vill säga CHECK på denna också, hehe 😉

16. Go ziplining.

17. Move to a new place.
Föddes i Åbo, uppväxt i Reso, bodde i Ekenäs, sen Bryssel, sen Malaga, sen Ekenäs igen och nu landad i Tenala.

18. Support local communities.
Den bästa presenten man kan ge just nu är en massa lokala grejer från Raseborg. Finns Tenalaost, Mellangård honung, korv från Ekenäs rökeri, osv osv osv (ja okej jag glömde resten men det finns massor!)

19. Live in the city for a year.
Räknas Åbo?

20. Eat whatever you want.
Ja! Salad didn’t build this body hehe. Ja eller det också faktiskt. Älskar sallad.

21. Learn how to play an instrument.
Har lärt mig själv spela piano som barn.

22. Go to a music festival.
Jag är ett dåligt Åboriginal och har aldrig varit på Ruissi. Men Provinssi däremot!

23. Drink proper coffee.
Every damn morning! CHECK! Hata kaffeblask som dricks för att bli piggare. Nej, gott ska det vara!

24. Dance until the morning.
Check check check! Ljuva svunna tider 😉

25. Learn how to make a really good cocktail.

26. Get on a jet ski.

27. Visit New York City.

28. Eat breakfast in a new hotel.
Ett nytt hotell var det jag bodde på när flyget luktade rök då jag skulle hem från Malaga. Efter att ha väntat typ hela dagen sjasades vi alla iväg till två hotell övernatten. Frukosten var riktigt god!

29. Take a trip with your childhood friends.
Inte avcheckad ännu men åtminstone ska Paula, Emma o jag på Galan 2015 i Vasa i år! Jihuu!

30. Follow your dreams.
Kan man nånsin kruxa av det? Jag lever drömmen just nu…

stjärnhimlen liten

Några punkter jag vill lägga till är ganska vardagliga grejer men i alla fall.

31. Skaffa hund
Jag har hela mitt liv velat ha en hund. Snart måste jag.

32. Res till Australien. Behövs det mer?

33. Äg ett Canons 24-70mm f2.8. En fotonörds dröm.

34. Jobba med fotografering heltid. En fotonörds dröm del 2.

35. Bo i ditt drömhus. Jag kan inte påstå att jag inte älskar stället där vårt hus ligger, men jag vill ha möjligheten (alltså pengarna) att renovera upp det helt till drömmarnas hem.

36. Gift dig. Ja, jag har alltid velat gifta mig. Få se om det blir av…

3 reaktioner på ”The Bucket List och vad jag kan checka av

  1. Oj här loggar jag in på bloggen för första gången på evigheter, och så finns det en klassisk gammal härlig Lista här! Sådana vi kopierade av varandra på x3m-tiden. Jag satt och tänkte att jag borde väl uppdatera bloggen men vad ska jag skriva om? Nu vet jag! 😀 *snor listan*

Kommentera detta!

