Förlossningen o babyparty

Jag processar förlossningen väldigt mycket just nu. 4-6 månader sägs det att det tar att ”komma över” den och förstå vad man gått igenom. Jag tänker igenom små detaljer som jag hade glömt, som hur Sambon o Saga sjasades ut från rummet just före sängen rullades iväg, som att de måste akta sig för att smälla mina knän i väggen, den där äckliga vätskan jag drack och pillren jag inte skulle svälja utan låta smälta under tungan.

Jag funderar på vad som kunde ha hänt om vi inte hade varit på ett sjukhus där personal fanns att hjälpa till genast då det började blöda så mycket. Tanken på att inte få se Saga växa upp gjorde mig så ledsen. Tur att allt gick bra i slutändan.

In brighter news, idag hade vi babyparty med föräldragruppen och tjejerna, ja, vi fick alla tjejer, träffades för första gången. Där låg de på en jumppamatta o pratade, svängde på sig, krafsade, stirrade och gnällde. Så sött! Vi bytte nummer och bestämde oss för att träffas nåt tag igen.

En reaktion på ”Förlossningen o babyparty

  1. Jag hade också en period då jag processade förlossningen med Alma väldigt mycket. Ibland ännu börjar jag också gå igenom allt på nytt, just såna där detaljer. Jag fick också något äckligt piller som skulle smälta under tungan då efteråt, minns inte ens varför men fy fan så jag började skaka av det. Helt stört att skaka okontrollerat.

Kommentera detta!

