En dag i Helsingfors

I tisdags var jag ju då i Helsingfors över dagen. Det var jättekul, fast jag nog saknade Saga lite hela tiden, hehe.

IMG_3192 IMG_3194 Jag drack några koppar kaffe i lugn o ro. Frukosten bestående av en croissant med räkfyllning och kaffe åt jag på Stockmann, o senare tog jag en cappuccino på Fazers i Forum.

wpid-psx_20150813_091806.jpg wpid-psx_20150813_091934.jpg

Eftersom Paula var på jobb när jag kom till stan så tassade jag omkring i lugn och ro, shoppade lite, valde Sagas berlock till mitt armband, sånt. Allt i låååångsam takt. Inget brått nånstans. Så himla skönt! 12000 steg blev det.

IMG_3196

Tretiden mötte jag upp denna tjej o jag ba ”WEDDING DRESSEEEES!” o tog en bild. Jep. Lite senare mötte vi upp Maria.IMG_3198 Vi tassade iväg till Lovebirds för att prova klänningar. Så vitt! Så fluffigt! Iih!IMG_3236
Allra finaste prinsessan ❤ Nej, det här var inte THE dress. Skulle inte våga lägga upp den ännu, haha! Tänk om den blivande mannen skulle titta in här? Nenenenej. Men! Paula hittade faktiskt SIN klänning och Maria och jag oo-ade och aa-ade. Så himla vacker var hon! Den var som gjord för henne. Kan ej förstå att hon ska gifta sig. Min fina Paula! Hjärtsnörp här alltså. IMG_3268

Efter all klänningsyra tog vi spåran till Friends & BRGRS, och det var ju så himla gott! Ja, franskisarna var lite av en besvikelse för mig men mmm… burgaren alltså. Slurp! Och priset tyckte jag var väldigt rimligt för en måltid som denna. Efteråt tog vi ännu varsin shake och babblade, skrattade och talade bröllop lite till.

Sen var det redan dags för mig att åka hemåt, så vi gick till tågstationen, tog en sista kaffe, talade ännu lite bröllop och sen var det hejdå! Hemma väntade en glad Sambo och en…. sovande bebis som bara gnällde åt mig då hon igen vaknade o sen somnade för natten. Åååh så hon inte hade saknat mamma alltså! Men nästa dag var hon överlycklig över att se mig, hehe.

En reaktion på ”En dag i Helsingfors

Kommentera detta!

