Helgen som gick

Det här veckoslutet har jag faktiskt inte haft tid att öppna datorn just alls. Har x antal gånger påbörjat ett blogginlägg men så har det blivit då det finns nåt roligare att göra. Händer sällan mig att jag inte orkar blogga! Har läst en massa i sista delen av Louise Boije af Gennäs trilogi, Folk av en främmande stam. Älskar de böckerna. Läser dem om och om igen, gråter, skrattar och fängslas.

Bild från lördag morgon då jag steg upp före dottern och Sambon o satt i lugn o ro på trappan o drack kaffe i värmen. Så obeskrivligt skönt! Efter det åkte jag på loppis med Janina. Fyndade bl.a. vasen/krukan/burken, vad man nu kan tänkas vilja kalla det här nedanför.

_MG_0879 _MG_0883
På lördag kväll packade vi in vagnen i bilen och åkte ner till Hangö hela familjen. När vi kom fram började det duggregna lite men slutade igen så vi fick oss en liten promenad. Nåt längre iddes vi inte gå ifall det hade börjat ösregna plötsligt, speciellt som lilla fröken vår inte ville vara i vagnen längre än fem minuter o sen gallskrek tills vi gav upp och gick med henne i famnen.IMG_3129
Mörka moln men SÅ varmt! Riktigt åskväder i luften men jag blev besviken igen då inget oväder brakade loss. Pah!

IMG_3144Vår lilla famnbebis. Håhå!

IMG_3135 IMG_3152 Där står jag nätt o poserar i loppisfyndade jeans som jag klippte av  och blekte i fjol. O när vi kom hem igen blev det en mumsig tonfisksallad, gott!

Ja, he va he.

4 reaktioner på ”Helgen som gick

  1. Har du förresten en bärsele?! Jag ser ofta mammor i stan som har babyn i bärsele fast de har vagnen med. Och allas vår blondibella skrev att hon alltid har bärsele med till deras Sally ifall hon blir missnöjd i vagnen. Nästa gång jag far till stan tänker jag iaf ta med vår för säkerhets skull, för Lillasyster blir alltid nöjd i den om hon är skrikig!!

    1. Vi hade en till låns – Surprise surprise hata hon den! Men nu har det lite börjat lätta med allt tycker jag. Dessutom sprack första tanden fram igår!! 3 mån 20 dagar.. jisses. Kanske därför allt varit så extra ”skit” på sistone 😉 Kram på dig!

Kommentera detta!

