Familjehelgen

Ojojoj vilket veckoslut vi hade! En massa härligt program och en massa familjeträffar. Så himla kul!

På lördagen vaknade jag klockan fem för att mata Sagisen… efter maten tyckte hon dock att ”Nääh här ska inte sovas, jag är ju så glad! Jag tänker berätta en massa historier istället!” o det gjorde hon i en o halv timme. Samtidigt som jag ville sova så fnissade jag halvt ihjäl mig åt hennes babbel. Det är ju så GULLIGT!

Nån timme senare var vi nybadade, sminkade, rakade (vem som gjorde vad får ni gissa själv), påklädda och klara att åka på 60-årskalas. Födelsedagsbarnet var min gudfar/farbror.

IMG_2853

Glada familjen, utom Saga som mest ser misstänksamt på MAMMAS O PAPPAS CHAMPAGNE (Mamma dricker du faktiskt ett helt glas champagne??!??)

På festen var också en stor del av min familj från pappas sida, o också Sagas nyaste småkusin och halv-tvillingsyster. Hon och Vuokko är nämligen födda samma dag, Saga kl 00:17 och Vuokko kl 22:22. Tänk att det kan råka sig! Vi försökte få dem att beundra varandra men de tittade mest förbi varandra och funderade på en massa annat. Couldn’t care less liksom.

Idag åkte vi till Dragsfjärd för att hälsa på Sagas fafa o hans sambo. Riktigt roligt o skönt att få ge bort ungen en stund hehe… (MOTHER OF THE YEAR här! 😉 )

Hunden Nemo var också väldigt intresserad av Saga o pussade några gånger lite på henne när han fick en chans, vilket hon ääälskade. Smilade stort o skrattade.

IMG_2931 IMG_2938

Vår lilla dam har varit en helt annorlunda flicka sen i onsdags. Jag vet inte vad som hände men över natt klickade det liksom åt mig hur jag borde ha rutiner åt henne för att minimera gråten. O kan ni tänka er, hon har sovit varje dag 1-2 gånger i vagnen, idag sov hon hela 1,5 timmar!

5 reaktioner på ”Familjehelgen

  1. Skönt att ni hittat en rutin. De hjälpte mycket här också, men under natten vill flickan tanka närhet och mjölk, så mycket sover blir det inte. Tyvärr. Sen skall man orka hela följande dag med fyra årig storebror som har spring i benen.

    Nåväl. Egentligen ville jag bara påpeka att hjälp sånt äktenskapstycke du och sambon har. Utseendemässigt är ni ju som gjora för varandra 😉

    1. Äsch! Vår dam sov oroligt inatt, grät i sömnen o allt möjligt. Jag undrar om hon redan har en tand på g… Haha ja eller hur?? Det är svårt att se vem Saga brås på för hon liknar oss båda så mycket!

  2. Hej! Hur ser era rutiner ut? Min 13 veckors baby hade super rutiner tills för några veckor sedan då han gick från att älska vagnen till att hata den. Han somnade tidigare i den på någon minut utan att man ens behövde skutta. Nu gallskriker han tills man tar upp honom. Då kan han somna i famnen och först efter de bli flyttad till vagnen…

    1. Alltså just nu har vi så att hon äter ca 180 ml, busar på i 1,5-2,5 timmar o när hon börjar se trött ut så lägger jag henne i vagnen. Får nog kämpa ännu men ofta går det riktigt bra! Sen sover hon allt mellan 20 och 90 minuter ungefär så ibland önskar man ju att man inte skulle behöva kämpa så… 🙂 Vi har inte haft just alls rutiner ännu utom på kvällen, eftersom jag så ofta har hört att rutiner är bortkastade på bebisar under 3 mån, för att de ändå inte lär sig att det ÄR rutiner… Idag gick dock allt åt helvete, undrar om det är tänder eller magen eller allting då hon skrek i tre timmar på raken…

Kommentera detta!

