Strategiska måtten och vaccin

Idag hade Saga o jag 3-månaders rådgivningsbesök på agendan. När vi kom dit var hon glad o nöjd o skrattade o berättade, men sen när hon skulle vägas, mätas o tittas på lite var hon världens argaste lilla baby. Riiiiktigt förbannad. Illröd i ansiktet vrålade hon åt både mig o hälsovårdaren.

Strategiska måtten var i alla fall följande:

Vikt : 6500 gram
Längd : 63.5 cm
Huvud : 41.4 cm

Hon är fortfarande smal för sin längd, viktkurvan i förhållande till längden gick neråt denna gång men det gjorde inget. Vi fortsätter med bara ersättning o nästa gång blir det läkarkoll igen.

Saga har gråtit hysteriskt efter bad de två senaste gångerna så jag bad henne kolla öronen, och visst visade det sig att det ena örat var lite rött! Så nu har vi ”badförbud” en tid o ska kolla upp om hon får andra symtom (feber t.ex.).

Dessutom fick hon tre vaccin denna gång, oj älskade gumman så mitt hjärta brast när hon från att skrika argt började snyfta när hon fick sprutan. Fick hålla tårarna tillbaka så hårt jag kunde o ändå rann det några… Då det stacks i båda låren och det så tydligt gjorde ont! Nu har hon äntligen somnat efter en lång o jobbig kväll med mycket gråt o gnäll. Hoppas jag… 

Kommentera detta!

