Svar på Frågestund del 1!

Hej från stugan! Här njuter vi av att vara bara vi. Tänkte att ni skulle få svar på era frågor! Om nån ännu har frågor hinner ni nog ställa dem ännu. Anyway, here goes!

Smulan frågade:

Ska din sambo vara pappaledig?

Han kommer tyvärr bara att kunna vara pappaledig några dagar åt gången eftersom han är egenföretagare och har några större projekt på gång just nu. T.ex. förlängda veckoslut och så. Väldigt synd tycker jag, för det första hade det varit skönt med lite mer hjälp hemma o så går han ju miste om mycket då han måste jobba! Men vad kan man. De få dagarna är i alla fall guld värda!

image

Skulle du någon gång villa flytta till en större stad?

Jag är född och uppvuxen i Åbo och har (officiellt) bott i Raseborg i fem år nu och jag tycker det är ganska skönt att bo i en liten by! Åker ju ändå regelbundet hem o fast jag ibland saknar staden (speciellt sommartid o vid jul) så är det helt sjukt skönt att bo på landet egentligen. Stor gård att pynja med, få grannar och bekanta vart man än vänder sig. So far I like it!

Vad drömmer du om att göra om 5 år?

Om fem år är jag nog mamma till ett barn till, o så har jag många fler fotojobb vid sidan om det vanliga jobbet. Eventuellt är jag hemma ännu om 5 år men antagligen inte. Jag hoppas också att jag om 5 år ÄNTLIGEN HAR EN HUND. Ja, det kräver caps lock eftersom jag har velat ha en hund hela mitt liv. Börjar nästan pirra när jag ser små barn gå ut o gå med sina hundvalpar. Jag vill också att mina barn ska ha nån som alltid är deras bästa vän! Haha stora planer jag har… kan nog inte planera så långt fram verkar det som!

Paula frågade:

Hur ser en dag i ert nya liv ut?

Vi vaknar första gången vid kl 5-7 ungefär, då matar jag Saga o hon somnar oftast om. Jag stiger upp o äter frukost o har lite egentid medan hon sover 1-4 timmar till. Då hon vaknar igen är hon ofta hungrig så hon får mer mat, o så busar vi lite och leker. Ofta far vi iväg på kaffe nånstans eller så kommer nån hit. Vi försöker ta vagnpromenader varje dag men eftersom damen just nu hatar vagnen så blir det inte alltid så. Men vi kämpar!

Det bästa/sämsta med att vara förälder?

Det bästa är när Saga lyser upp som en sol när hon ser mig efter att jag inte varit nära på en liten stund. Kärleken i den där blicken och den där vansinniga kärleken jag känner för henne, huh. Så stark känsla att den inte går att beskriva!

image

Det sämsta är hennes magknip o att hon ibland skriker så mycket pga det att hon blir riktigt illröd o inte andas på några sekunder. Då pirrar jag också…

Hur tänkte ni då ni valde gudföräldrar?

Jag har alltid tänkt att min bror ska bli gudfar, och Sagas gudmor är den vän jag känner att är allra allra närmast mig, som varit med mig i de bästa och värsta situationerna i mitt liv. Hon var den första som fick veta att vi skulle få barn och också en av dem som var med under tiden vi försökte. Jag ville egentligen ha en tredje fadder ännu till så att Sambon skulle få välja en av sina närmaste, men han tyckte det räckte med 2 så då blev det så 🙂

När tänker du börja jobba igen/hur länge tänker du stanna hemma med Saga? 🙂 ❤

Jag kommer åtminstone att vara vårdledig ett år. Jämfört med vad jag får i mammapeng så blir det inte SÅ enorm skillnad till vårdbidraget, så hoppeligen klarar vi av det.

image

Kommentera detta!

