El bloggkoll-o

bloggkollen

1. Varför bloggar du? Jag har bloggat så länge att det känns konstigt att inte göra det. Jag älskar hur man lär känna nya människor via bloggen samt hur man kan ge utlopp för tankar, frågor och den kreativitet man känner.

2. Vilka bloggar är de första du går in på när det är dags att göra en bloggkoll? Oj hjälp, jag öppnar nog bara Bloglovin!

3. En blogg du saknar i den finlandssvenska bloggvärlden? Jag säger som Carro – en rolig pappablogg vore super!

4. Vilka bloggar läser du varenda dag? Säger lika här – de som uppdaterat och som jag följer via Bloglovin! Exempel på dessa är Smulan, Danni, Janica, Peppe och Hanna.

5. Vilken blogg minns du? Oj.. Ja, jag kan ju säga att jag säkert aldrig kommer glömma bloggandet på x3ms sidor – via den träffade jag nämligen min Sambo! ❤

376194_10150980704505125_2122301113_n

6. Vad är du trött på i den finlandssvenska bloggvärlden? Att så mycket händer bara i Österbotten! Alltså visst, man borde ju planera själv men då kan man ju int klaga sen? 😉

7. Vad är det bästa med den finlandssvenska bloggvärlden? Gemenskapen! Det känns som att jag känner så många som bloggar o läser min blogg. Ypperligt exempel på detta är Malin som jag har träffat två gånger i mitt liv men som känns som en nära vän.

8. Om du skulle få ge ett pris åt en bloggare, hurudant pris och åt vem? Jag skulle ge pris åt…. ååååt…. VEM SKA JAG VÄLJA?! Jag väljer Carro för roligaste sätt att skriva! Yes!

9 Om du skulle vara tvungen att ge ett pris åt din egen blogg, hurudant pris skulle det vara? Hmm… Jag skulle ge priset ”Årets frukostblogg” haha, gjorde säkert 10000 frukostinlägg som gravid.

_MG_3027

10. Om du skulle få ta en kaffe med en finlandssvensk bloggare, vem skulle du välja då? Jag skulle ta en kaffe med Malena! Hon är så inspirerande och jag tror hon är en supertrevlig människa på riktigt också.

11. Varför tycker du finlandssvenska bloggar är viktiga? Jag tycker det är så roligt då fisve-bloggar ju är en enda ankdamm! Träffar folk på stan som bloggar o som läser bloggen! Det är ju så roligt då vi nästan tvingas vara så sociala av oss mot varandra o därmed nästan också lär känna varandra. Jag tror ärligt inte att finska bloggare alls har samma sorts gemenskap.

12. Vilka bloggar går du in på när du ligger och slösurfar? Dvs inte varje dag men nu som då? Oj, det är nog så att jag går in på Finlandssvenska Bloggare på Facebook o klickar på typ alla länkar, heh.

13. Vems blogg kommenterade du senast? Och vad skrev du? Det var Marias blogg och jag kommenterade att jag också förr inte ville att bekanta skulle läsa bloggen, haha! Ännu idag blir jag ju lite till mig då nån säger att den läser. Man ser statistiken men tror att alla läsare är robotar eller? 😀

14. Är du överlag bra på att kommentera andras bloggar? Jag har blivit mycket bättre på sistone! Nu kör jag en bloggutmaning för mig själv och hoppeligen också många andra där man ska kommentera 5 bloggar per gång man kollar in på datorn 🙂 Kom med du också!

15. Vad är det bästa som skulle kunna hända i den finlandssvenska bloggvärlden? Oj, jag tycker den är så bra redan nu tack vare Finemang! Puss på er Maria och Ida-Marie!

16. Skicka vidare listan till två eller flera bloggvänner som du också tycker ska göra den! Jag  tycker att vem som helst som läser ska göra den! Men åtminstone Paula, Emma och Kajsa!

8 reaktioner på ”El bloggkoll-o

    1. Visst verkar hon? Hon är vän med en av mina bekanta som är en väldigt positiv, sprallig och inspirerande människa så jag VÅGAR tro att också hon är så inspirerande på riktit 🙂

  1. Jag borde också bli bättre på att kommentera, gillar ju att få kommentarer själv så nu ska jag skärpa mig! Ville bara säga att jag gillar din blogg jättemycket, du tar så fina bilder och jag kikar in här varje dag, och du har en så söt dotter! Jag bodde tre år i Ekenäs och jag tror jag kanske har sett dig någon gång där då du verkar bekant 🙂

  2. Intressanta svar, och kul att jag fick en länk till min blogg, tack för den 😉 Angående den där bloggkommenterar-utmaningen så är jag väl redan en av de flitigaste kommenterarna i finlandssvenska bloggvärlden, så jag behöver nog inte ens utmana mig själv 😉 Går så gott som varje dag genom nya intressanta inlägg som delats på fisve fb-sidan bl.a. och lämnar oftast en kommentar efter mig. Plus att jag alltid också går in på alla bloggar som kommenterar nåt i min blogg och lämnar tillbaka en kommentar som tack 🙂

  3. Hej! Hitta till din blogg via Carola Ekmans blogg. Har också en liten Saga 🙂 Trodd vi hadd ett ovanligt namn åt henne (Sambons mommo heter de men känd int nån annan) men tydligen finns de fler små Sagor 😀
    De om de, mysig blogg du hadd, den böri ja såklart läsa 🙂

    1. Hej! Vad kul att du har hittat hit och tyckte det var roligt att läsa 🙂 Ja vi tyckte också att Saga skulle vara ganska unikt, men plötsligt ploppade ”Sagor” ut överallt hehe. Insåg t.ex. att en i släkten heter det (som jag visserligen har träffat kanske 3 gånger). Välkommen hit! Kram 🙂

Kommentera detta!

