Nytt ( och gammalt!) i Sagas rum

_MG_8403 _MG_8392

Nu börjar Saga ha en fin hög av gamla böcker. På loppisar har jag fyndat en vacker Nalle Puh-bok både på svenska och finska, resten är mina egna från barndomen. Vissa t o m äldre än så. Jag tycker gamla böcker är mycket vackrare än moderna! Men Saga fick boken Kanin-Saga (av Lena Anderson) av Paula i dopgåva, o den tycker jag är för härlig! Älskar illustrationerna, jag blir så nostalgisk och minns min egen barndom av dem.

_MG_8396 _MG_8398 Annat nytt i Sagas rum är ju då gunghästen hon fick av sin nyblivna gudmor. Säger det igen – Lina känner min inredningsstil bra! Där står den nu på den rosa mattan och väntar på att Saga ska bli tillräckligt stor för att gunga på den. Jag både längtar efter och fasar för att hon säkert i ett huj är så stor. Älskade gumman!<3


Förresten har jag funderat på en sak! Speciellt så här i sommartider när alla är mindre vid datorn är kommentarer guld värt! Att man vet att nån kikar in och läser! Därför ger jag dig som läser bloggar en utmaning – fem kommentarer per dag du läser bloggar! (Förutsatt förstås att du läser så många)! Är ni med? #kommenteramera

22 reaktioner på ”Nytt ( och gammalt!) i Sagas rum

    1. Jag kunde själv bo i hennes rum! Speciellt då hon har en bolljusslinga där med rosa och vita bollar som ger ett såå skönt sken 🙂

    1. Visst? Sagas gudmor har bra smak 😉 Jag ska försöka hitta tid till att städa upp lite här hemma o göra ett inredningsinlägg, ni är flera som frågat! 🙂

  1. Gillar också gunghästen! Nalle Puh-böckerna är så bra, dem har vi läst om och om igen. Nu får jag spara dem med tanke på eventuella kommande barnbarn 🙂

    1. Jag gillar Nalle Puh också för de vackra illustrationerna! Gör dem roligare att själv läsa 🙂 Inte för att berättelserna inte är bra heller 😉

  2. Vad härligt att saga har ett eget rum! Å så fint! Längtar tills vi har ett rum extra så man får inreda barnrum! 😀 å bra utmaning också! Ska försöka 😉

    1. Tack fina du! Det är nog härligt att redan nu ha ett eget rum åt henne. Nu sover hon ännu med oss men jag ska måla en spjälsäng åt henne att ha i sitt rum o vänta o där hon kan sova dagssömn vid behov, tills hon sover alla nätter där nån gång. 🙂 LYcka till med utmaningen 😉

  3. Jag tycker om att kommentera när jag läser, men så blir jag lite sur på dem som aldrig svarar på kommentarerna. Det tar liksom lite bort glädjen i att kommentera. Jag förstår om man är som Blondinbella, men såna bloggar orkar jag inte ens kommentera 😄

  4. detta är ett superinitiativ! Jag kommenterar oftast de allra flesta bloggar jag går in på med eller utan kampanj, vilket kan bli ganska många under en dag beroende på hur mycket tid över jag har   Definitivt fler än 5 iaf, har faktiskt ingen aning om hur många kommentarer jag skriver en vanlig dag! Men jag ska försöka sprida budskapet så att de som annars är dåliga på att kommentera kanske hakar på, tror jag ska skriva ett eget blogginlägg om det faktiskt! 🙂

Kommentera detta!

