Bloggbikten

image

1. Hur många unika besökare har du per dag och önskar du att det var fler?
Det är allt mellan 100-400 ungefär. Bloggar jag inte på några dagar sjunker det med ungefär 10 per dag men jag är alltid lika förvånad över hur många som ändå kikar in!

2. Kollar du din statistik flera än en gång per dag?
Ett par gånger nog!

3. Önskar du att din blogg vore större?
På ett sätt ja, fast nu tycker jag den är ganska mysig storlek – Frågar jag nånting t.ex. finns det alltid en massa härliga läsare som har svar!

4. Kopierar du andras idéer till blogginlägg?
Nej. Jag är väldigt dålig på det, fast nu stal jag ju denna lista av Silje i o för sig.

5. Vad drömmer du om i smyg då det kommer till din blogg?
Jag drömmer om fler bloggsamarbeten och lite fler läsare. Kommentarer får ni jättegärna skriva oftare, jag blir så glad!

6. Ställer du upp din mat snyggt innan du äter, bara för att få en blogg- och instragramvänlig bild?
Bara om Saga sover, haha!

7. Kommer du på dig själv med att tänka ”oj det där blir fint till bloggen” eller ”det där skall jag blogga om” eller ”jag köper det här för det kan bli fina bilder till instagram/bloggen med det”
Idag tänkte jag att jag skulle blogga om trafik-ovett men hittills har jag inte orkat. Får se hur det går. Ofta tänker jag att jag ska blogga om nåt men hinner glömma bort det före jag hinner göra det.

8. Tröttnar du någonsin på din blogg eller att blogga?
Nej! Har bloggat sen 2007 eller 2004 nu, minns inte riktigt. I början hette det ju dagbok och fanns på x3ms hemsidor.

Vad tycker du om affiliate länkar?
Irriterande!
9. Tar du stress över din blogg eller om du inte uppdaterat?
Nej! Däremot tycker jag det är stressande när andra ber om ursäkt för att de inte har bloggat på EN DAG eller nåt sånt. Typ Blondinbella ber ibland om ursäkt för att hon inte har hunnit med ett LUNCHINLÄGG. Liksom kom igen, man får ha ett liv utanför bloggen!

10. Delar du öppet din blogg på sociala medier eller känner du dig lite ”blyg” över din blogg?
Jag delar den varje dag på Finlandssvenska Bloggare o ibland på Instagram. På Facebook delar jag endast ibland, tänkte att folk kommer tröttna på mig de dagarna jag har bloggrippe o skriver sjutton inlägg i timmen.

En reaktion på ”Bloggbikten

Kommentera detta!

