Dopdagen

Igår firade vi då dop. Det var en fin dag med massor av kärlek ❤ (Och massor av mat)

_MG_7982-2

I kyrkan berättade damen mest en massa och grät några små sekunder lite, men sen fick hon komma i min famn o där var hon nöjd igen. Det hör ju till att babyn ska höras lite. På festen efteråt vad hon ganska nöjd, o sov till och med i vagnen en stund, medan mamma och pappa öppnade de fina presenterna hon fick. En massa fint var det också!

Av gudmor fick hon en gunghäst, just en sån som jag älskar. En vit riktigt enkel. En sån som man kanske själv kan sy en sittdyna till. Det var ju inte utan orsak Lina blev gudmor hehehe. Hon fixar nog de bästa presenterna! Nej, det var inte därför utan för att hon är guld värd i mitt liv och min närmaste vän!

Av gudfar fick hon en Thomas Sabo-berlock som bestod av småsmå hjärtor i ring, en fylld med små diamanter. Min bror vet också vad jag gillar och önskar mig åt mitt barn.

Dessutom fick hon smycken, böcker, en mjukiskanin (världens mjukaste alltså!), en sparbössa, ett smyckesskrin, en silverbägare, pengar och porslin. 

_MG_8241

Men sluta babbla nu! Vad heter hon då? tänker ni nu otåligt.

Jo, vår lilla älskade prinsessa fick igår namnet Saga Christina Dahlström. Saga för att hon från början redan var som från en saga, som från en dröm vi länge längtat efter. Christina efter sin mormorsmor och sin mamma. Efter många om och men fick hon sin pappas efternamn. Jag hade egentligen velat ge henne mitt eftersom det är så ovanligt, men när hon väl föddes ville jag att Sambon skulle få ge henne sitt efternamn. I Finland får man ju inte ge dubbla efternamn (tyvärr).

_MG_8244Se på de där ögonen! Hur ska vi nånsin kunna neka henne nånting när hon ser på oss så där? Älskade Saga.

9 reaktioner på ”Dopdagen

  1. Ni valde verkligen fina namn till er lilla! Vi har också valt att ge ”släktnamn” åt våra barn. T.ex heter alla flickor i vår släkt Linnea, det går väldigt långt bak i släkten!

    1. Tack! Ja visst gör hon. Vi hade några alternativ o när Sambon kom ner med henne till uppvaket frågade jag honom om det var en Saga o visst var det ju så! 🙂

Kommentera detta!

