Fredag och familjeterapeut

Godkväll på er! Jag sitter här med en hemgjord ansiktsmask i fejset o Macadamia Oils inpackning i håret o känner mig snygg. Imorgon ska vi på ettårskalas så jag passar på att lite lyxa till kvällen.

Till vänster denna hot mama just nu, haha. Till höger ser ni hur damen har sovit på mig de två senaste dagarna. Hon har varit en riktig famnbebis o vi har myst i timmar. Så härligt. Vi bytte ju mjölk i måndags o hon är en helt annan dam. Visst är det lite knip ännu men redan samma dag vi började med Nutrilon istället för Nan blev det så mycket bättre. Skönt! SÅ skönt!

Idag var Saga o jag till en familjeterapeut o talade ut lite om förlossningen o om hur det känns just nu. Eftersom Saga har börjat må bättre har också jag gjort det, och hastigt! Visst dalar humöret fortfarande när hon sen plötsligt skriker i en timme, men mycket långsammare än tidigare. Det handlar liksom inte om sekunder längre.

Vi pratade också mycket om förlossningen och om hur det från en barnmorskas vinkel vore bättre att föda naturligt nästa gång också om det är möjligt och om jag vill, eftersom allting gick så bra och fort tills Saga kom ut och det började blöda. Redan då vi kom in på morgonen var jag ju öppen 3 cm utan värkar… Men det är inget jag behöver fundera på ännu som tur. Skönt i alla fall att få prata ut lite.

Nej, nu ska jag hoppa i duschen!

2 reaktioner på ”Fredag och familjeterapeut

  1. Vad glad ja blir av att läsa att både du och tösen känner er mer nöjda med vardagen! Ni är så värda att få uppleva många ljusglimtar om dagarna 🙂 Dock är det ju helt normalt att humöret sviker lite för alla i familjen, men huvudsaken är nog att du börjar känna dig piggare och bättre till mods. Hos oss har jag också börjat slappna av bättre på kvällarna för att killen har börjat sova bättre, och ikväll somnade han på fem röda så nu ligger jag med nyvaxade ben och viker ut mig (läs: slappar i ytterst lätta och sköna kläder och tar upp varje millimeter av soffan) framför en film med onyttigheter i båda händerna. DET hände inte i går kan jag säga, så jag hoppas det är något som kommer att hända i fortsättningen också 😉

    1. Ååååh så skönt för dig! Jag insåg just att jag borde ha rakat benen… SUCK! Får köra leggings på kalaset imorgon bara 😉 Hade tänkt gå barbent men orkar inte raka efter duschen 😀 Vi har ju haft den enorma turen att ha en nattlig sjusovare, alltså SOM hon kan sova ibland, så det hjälper massor! Nu då hon dessutom sover lite bättre på dagarna tack vare bättre mage så börjar det verkligen se ljust ut.

Kommentera detta!

