Om epiduralen sju veckor senare

_MG_6208 _MG_6212Godmorgon på er! Vilket fult väder vi har fått idag. Bilderna ovan är fotade igår, idag äter jag turkisk jogurt ur en kopp och dricker kaffe ur en annan kopp. Lite småtråkigt men lätt att äta med en hand vid behov, Saga somnade efter maten men jag tror inte hon sover så länge….

Idag har vi inga planer egentligen men jag tror att vi far in till Ekenäs för en långpromenad (om det inte börjar regna) o så ska vi köpa mat och mull. Om jag hinner ska jag under veckan plantera lite örter i min nya odlingslåda som jag köpte i helgen. Dessutom hade de -15% på alla trädgårdsgrejer igår i Kodin Terra så köpte en stor kruka till min morsdagsros också.

Förresten, en sak jag har tänkt fråga er fina, fina läsare om som alltid orkar ta er tid att svara på mina frågor – Har nån av er upplevt att nån del av kroppen känts domnad efter förlossningen? Jag antar att det beror på epiduralen men på vänstra sidan av höften känns det ofta väldigt domnat och lite pirrigt, mera sällan nu men fortfarande ibland. Intressant känsla för jag känner ju nog smärta om jag trycker in en nagel eller så för att testa, men ändå riktigt domnat på nåt sätt.

3 reaktioner på ”Om epiduralen sju veckor senare

  1. Hej så där hade jag också efter graviditeten men min fysioterapeut sade att det inte beror på bedövningen utan på de att leder och nerver som går i bäckenet har varit så uttöjda under graviditeten och när bäckenet ännu är rörligt så kan någon av de här nerverna koma ikläm och det ger en domnad känsla ofta på yttre sidan av låret. Det reder sej med tiden. 🙂

  2. Jag har nog inte haft så! Men ett par veckor efteråt har jag nog kunnat känna det ställe i ryggen där epiduralen sattes. Men det har försvunnit av sej själv det också.

Kommentera detta!

