Sju veckor och shopping

_MG_6179

Hej på er! Nu är Saga o jag hemma igen efter att ha sovit en natt hos mommo. Vi var på stan på lite shopping igår men jag hittade inget av det jag skulle ha tyvärr…. Tanken var att hitta klänning till sommarens dop och bröllop men jag hittade inte ens nåt att prova. Lite irriterande. Bröllop om tre veckor. Dop om fyra. Börjar bli lite småstressad kan jag berätta… Istället kom jag hem med en vacker sparelefant från Indiska åt Saga, en dreglis, en filt o så lite smått o gott från Ikea. (Kaffekoppen på bilden ovan är från Ikea, kostade hela 99 cent.) Ja, och en linnelöpare hittade jag på rea åt mig själv. Så det gick ju bra. Listan jag hade med kortades av efter att jag hittade saker jag skulle ha som sen inte var alls som jag hade tänkt mig.  _MG_6118

Den här damen blev sju veckor gammal igår. En får ju nästan lite ångest över hur fort tiden går. Sju veckor sen jag låg där på BB och led? Lustigt annars hur fort man glömmer vad man varit med om, men det sägs ju att ingen skulle komma tillbaka till BB om inte minnet hade bleknat så fort.

Saga ler massor och ofta, ”pratar” mycket, har en väldigt stark nacke nu och orkar hålla upp huvudet länge. Hon är en väldigt glad tös då när magen inte kniper. Tyvärr kniper det väldigt ofta så det är fortfarande ganska jobbiga dagar här hemma. På torsdagen höll jag på att bli tokig då det bara var gråt som gällde. Stackars lilla damen min… 

_MG_6098

Förresten, på tal om inget så har jag mer o mer börja … inte störa mig på men förstår inte bara varför alla bloggare känner att man behöver ursäkta för att man inte har bloggat på en dag. Jag tror nog att alla förstår att en också lever sitt liv, speciellt sommartid, och inte hinner/orkar blogga alla dagar. Gör man inte det så…ja. Synd för dig 😀

Kommentera detta!

