Ratatas sommarlista!

”Jihuu!!” tänker ni nu inte. ”Hon lägger upp ännu fler bilder på nejlikor!”_MG_6044

Ja, jag ber om ursäkt men jag kan inte komma över hur fina de är. Men det blir faktiskt lite mer innehåll i detta inlägg – Nämligen Ratatas sommarlista!

Sommaren är här! Vad ska du göra nästa vecka?
Jag ska antagligen ta en massa barnvagnspromenader, o så är det ju midsommar nästa vecka, då blir det mys på stugan med Sambons familj!

Tre saker du vill göra i sommar.
Njuta så mycket jag bara hinner av min dotter, hänga på min egen sommarstuga, se min pion blomma.

Tre saker du INTE vill göra i sommar.
Fundera på gravidkilona som kanske eller kanske inte försvinner, stressa över planer som kanske inte går i lås, oroa mig över ekonomin.

Vad blir din sommarplåga 2015?
Jag har faktiskt fastnat stort för Voices kesähitti, nämligen låten nedan. Gud vet varför, den är inte alls jag.


Landet eller stan?
Ja, jag bor ju på landet men längtar till sommarstugan mest hela tiden! Några dagar i Åbo och Hfors får räcka som stadsbesök denna sommar.

Vilka dofter får dig att känna att sommaren är här?
Nyklippt gräs, solkräm, saltvatten. Ah! Njuter bara av att skriva de orden.

Vad grillar du helst?
Halloumi, majs, champinjoner med blåmögelost, korv. Mmmmm!

Vad är sommarmat för dig?
Nypisar med smör på, sparris, solvarma körsbärstomater, glass. Grillmat. Åh, listan kan göras oändlig!

Sommarjobb – ångest eller glädje?
Ja, jag är ju fast anställd så kan inte säga så mycket, men det ska bli jäkla skönt att inte behöva jobba i sommar! Det blir så varmt på mitt jobb om somrarna…

Vad är din värsta sommarinsekt?
Punkkina! Har aldrig haft en men är lite fobisk. O så mygg förstås. Usch.

Vilka böcker ska du läsa?
Har precis klickat hem 8 st pocketar, o så har jag en Jojo Moyes på hälft. Åtminstone Etthundra Mil av henne ska jag försöka hinna med.

Har du tänkt besöka några särskilda platser?
Antagligen Ähtäri, eventuellt Tallinn, sen är jag lite sugen på Sthlm men får se…

Vad är det somrigaste plagget du har?
Blommiga samt färggranna klänningar. Har en underbar bandeauklänning som är så där härligt svajig och osymmetrisk, men den vågar jag nog inte använda om Saga är med, då hittar jag den säkert vid knäna nåt tag…

Sommarregn – ja eller nej?
Ja! Doften efteråt alltså<3 Redan som liten älskade jag sommarregn.

Har du tänkt utmana dig själv i sommar?
Jag har tänkt försöka motionera mycket mera än vanligt, med bebbe blir det antagligen mest promenader vilket passar mig fint!

Och till sist – din bästa sommarrutin!
Att vakna vid soluppgången o gå ut o fota. Gör det varje år minst en gång. Helt magiskt när världen vaknar till liv och dimman stiger över ängarna. En annan ypperlig rutin är att sitta på trappan i solen o äta frukost. Bäst!

3 reaktioner på ”Ratatas sommarlista!

Kommentera detta!

