Äppelblom och kärlek

_MG_5891 _MG_5937Jaha, söndag igen då. Veckorna består liksom av måndag, fredag och söndag just nu. Som alla säger går tiden helt för fort. Men jag försöker mitt bästa för att fånga stunden och njuta. Carpe diem så tusan.

Idag har jag (försökt åtminstone) städat upp här hemma lite. Tog in några äppelkvistar som ännu blommar och ordnade dynorna i soffan. Sånt där smått som gör så mycket. Lade en av favoritbilderna på Saga i en tavla, den nedan.

_MG_5591

Fast vem kan väl välja favoritbild på sitt barn?

Nu har jag i alla fall några dyrbara minuter för mig själv medan Sambon o Saga är på väg in till stan med några papper. Tänker dammsuga o fylla diskmaskinen o sånt, för denna vecka måste Sambon jobba från tidig morgon till sen kväll varje dag, vilket betyder att det inte kommer att bli så mycket tid över till hushållsarbete för nåndera.

Men veckan kommer att börja på ett sjukt bra sätt! Imorgon ska jag nämligen till frissan, äntligen! Saga ska till fammo o barnvaktas, första gången som jag ”lämnar bort” henne en stund. Mina känslor är all over the place för att citera prins Daniel. Allt mellan ”Det kommer att gå  bra” till ”Men tänk om hon bara gråter o fammo inte vet va hon ska göra” osv osv osv. Haha, Sagas fammo har ju faktiskt uppfostrat två pojkar så jag tror nog det ska gå bra i 2-3 timmar.

Jag funderar lite på att klippa av typ 10-20 cm men tror jag kommer ångra det senare, nu är det så skön längd för det går liksom att göra lite vad som helst med det. O så har jag funderat på pannlugg igen, det känns så jag! Men hur skönt att ha en sommar då man inte hel tiden behöver fösa pannluggen ur ögonen?

Lite inspo från min Pinterest. Märker att alla mina hår-inspobilder ser ganska likadana ut, får se vad man kommer hem med. Lila blir det åtminstone inte!

PS. En av mina bästa vänner Paula har skaffat ny blogg o ska klar sig med 33 plagg och accessoarer de kommande tre månaderna. Kika in o följ med hennes projekt!

3 reaktioner på ”Äppelblom och kärlek

  1. Har varit ganska mycket äppelblomsbilder lite här och där och jag förvånas nästan över hur snyggt det verkligen är. Men det är väl oftast de riktigt enkla sakerna som gör sig?! Dina hårinspobilder är super fina, de där lockarna 🙂

Kommentera detta!

