Voi helvetin helvetti

Ursäkta språket men alltså dagar som denna suger all ork ur mig. Skulle på efterkoll med katten till veterinären, som var försenad även denna gång. Väl på plats passar då katten på att både kissa och kakka i buren, verkligen mycket passligt då vi kom dit för att ta urinprov. Sen satt hon där o jama förbannat i en halvtimme medan vi väntade, medan Saga satt o kakka o grät hon också.

Sen då veterinären kommit visade det ju sig förstås att katten kissat ut precis allting som fanns att ta prov på, så jag måste lämna henne där i några timmar medan hon fick vätska så det kunde tas prov.

Nu var jag just efter henne o det visar sig att hon antagligen har sockersjuka. Förlåt mig som tänker så här, man får ju inte göra det när det handlar om ens älskade husdjur, men jag har varken råd eller ork med nåt sånt ännu till det här skötandet av en spädis. Men vad kan jag göra? Jag måste ha både råd och ork. Det finns inget annat alternativ för det handlar om en familjemedlem.

Ja, och förresten sprack min telefons skärm igår över hela rutan o så har den blivit helt galen, så jag måste åka in till Ekenäs för att köpa en ny telefon. Den jag valde har ju naturligtvis ett nano-simkort så jag måste vänta på att få ett nytt på posten.

Vilken jävla dag, alltså. Nu ska jag gå o byta nästa kakkablöja. Fast åtminstone är jag tacksam över att Sagas mage funkar bättre idag än på länge…

9 reaktioner på ”Voi helvetin helvetti

  1. Usch blä vilken dag. 😦

    Ett litet tips angående simkortet är att du kan klippa det själv. Jag gjorde det själv för ett halvår sedan när jag kom hem och upptäckte att min nya mobil har microsimkort, och det var inte alls svårt. Då klippte jag alltså från ett vanligt simkort till ett microsim, men man kan klippa ännu mer också så att det blir ett nanosim. Googla på det! Ifall du vill använda din mobil så länge du väntar på posten alltså. Klipper du fel får du ju ändå ett nytt snart.

    1. Alltså jag tänkte på det! Men tänkte sen att om jag klipper fel så här när allt annars också har gått så prima idag… Sen är jag helt utan i 1-3 vardagar 😀 Men tack för tipset ändå 😉

  2. Har själv katter o husdjur o förstår din frustration! Om katten inte mår bra eller dens livskvalitet inte är den bästa så vet du nog vad som måste göras, vill inte ens skriva det ordet.. men sen vet jag mycket många katter med diabetes som har levt ett långt liv med hjälp av diet och insulin. Nu skall du ta några dagar och fundera ditt beslut och prata gärna med veterinären också! Hoppas allt löser sig, det blir nog bra ännu ska du se 🙂

    1. Jo alltså nog är beslutet fattat, min katt är det sista och bästa jag har kvar efter min pappa (Hon var vår bådas) så jag tänker banne mig kämpa för att hålla henne i liv. Dessutom är hon bara fem år ännu! Det sku göras noggrannare tester ännu för att säkerställa om det är sockersjuka eller inte, men det verkar så 😦 Känns ju hemskt att säga men ekonomiskt sett kunde det inte ha kommit vid ett värre tillfälle…!

      1. Så är det alltid! Tur att allt medicinska stuffs är så utvecklat nuförtiden att allt är möjligt att skötas på ett eller annat vis 🙂 håller tummarna för er

  3. Men nej vad jobbigt 😦 Så typiskt att alla tråkigheter ska hända på samma gång.. Fråga vid veterinären om det finns möjlighet att få faktura, så behöver ni inte punga ut med hela summan på en gång, ifall det skulle hjälpa. Hoppas kissen kryar på sig, jag vet exakt hur fruktansvärt tungt och nervpåfrestande det är då ens älskade husdjur är sjuka. Kram!

    1. Jo det är nog lite jobbigt! Vi tog det på faktura, men det var främst för att våra nyckeltalslistor var slut så vi inte kunde flytta pengar, haha 😀 Men lika bra så egentligen! Kram!

  4. Det går bra att klippa simkortet 😉 Jag var rädd att jag skulle förstöra det men hade inte tålamod att vänta heller, så med en utprintad modell så gick det hur bra som helst och mitt nya ligger ännu här hemma oanvänt 😀 Men du har kanske fått ditt redan 🙂

Kommentera detta!

