Sagas första shoppingtur

Hej på er! Idag har Saga, hennes mormor och jag varit till ett ovanligt lugnt och stillsamt Salo på shopping. Planen var att hitta lite nya kläder åt mig, för efter att lillskruttan pluppade ut så har jag varje dag verkligen kämpat för att hitta kläder som jag känner mig både bekväm och snygg i. Tänker mig att ni är många som känner igen det!

Ja, som sagt var planen att hitta nytt till garderoben åt mig. Jag hittade några basplagg från H&M. Det var allt, trots att jag provade plagg efter plagg i butik efter butik. Äsch, man kan inte alltid lyckas. Dessutom har det ju gått bara tre veckor sen förlossningen så kroppen hinner ju ändra mer ännu.

Saga däremot! Hon fick två klänningar, en tunika, tre mössor, en body och en somrig halare. Hoppsan! Så kan det gå…

_MG_5283_MG_5282_MG_5284

Hur gulliga är inte dessa plagg? Mössorna behövde hon verkligen för vi har exakt en mössa som passar på henne. Trots att hon är en ”stor bebis” så är hon så liten så alla mössor åker ner över halva ansiktet. Men nu har hon äntligen några passliga.

Saga betedde sig också helt perfekt under dagen, sov gott i vagnen och när vi stannade på kaffe så var det också matdags för henne. En riktigt skön dag! Det enda lite småirriterande var att jag ju hade tänkt gå till Eurokangas i Salo för att köpa lite tyg till påslakan åt Sagisen, vilket jag kom ihåg först efter att vi hade varit hemma i några timmar. Morr… amningshjärnan alltså! Nå, ifall jag har tråkigt nån dag under den kommande veckan har jag ju nåt att göra. Som om jag skulle hinna få tråkigt…

Hur har ni haft det idag? Bra hoppas jag!

5 reaktioner på ”Sagas första shoppingtur

  1. Jag har också shoppat lite basplagg på hm, sköna sådana som man kan gå hemma med. Men visst längtar jag tills jag kan börja köpa lite andra kläder också, men man får ge mammakroppen lite tid att återhämta sig först 🙂

  2. Klänningen med jordgubbar var ju bara för söt! Det där möss-problemet har vi hos oss också trots att vi använder minsta storleken ännu.. Och det där med att inga kläder passar – suck ja! Det händer alltför ofta.

    1. Eller hur? Sagas mormor köpte den och halaren med blommor på. H&M hade små mössor, i klädstorlekar (56, 62, 68 osv) istället för enligt huvudstorlek!

Kommentera detta!

