Lite uppdatering

Wow, alltså. Så skönt med helg igår. För det första hade jag glömt bort det och för det andra hade jag en så jäkla stressig dag på onsdagen. Katten kissar blod så Saga och jag fick åka till veterinären med henne, där vi sedan måste vänta i över en timme utan att någon ens sa att de var försenade. Så igår tog vi det lugnt. Åkte iväg till sambons stuga där vi tog en långpromenad i solskenet, mös och åt gott med hans brors familj. Såååå skönt!

Idag då? Idag är vi lite småtrötta. Damen har haft magknip igen, efter några dagar utan, antagligen pga d-vitamindropparna som hon nu har börjat få. Ja, och så har jag vaknat x antal gånger inatt för att kasta mig över henne för att kolla att hon säkert andas och inte har spytt. Saker jag gör utan att ens tänka på det numera.

_MG_4691 _MG_4681-2Igår kväll var jag ensam hemma med Saga, och efter att spänningarna släppte både nedre och övre vägen så var hon så nöjd att jag passade på att fota henne lite. Hur vacker kan man vara? Och hur mycket kan man älska en liten baby? ❤ ❤ ❤

_MG_4879-2

13 reaktioner på ”Lite uppdatering

  1. Jag fick höra från barnrådgivningen att vattenbaserade d vitamindroppar kan vara lite skonsammare för bebisen (typ jekovit). Tänkte om Saga får oljebaseraee. Så finns det ju såna som har mjölksyrebakterier kombinerat i för att hjälpa magen 🙂

    1. Vi har såna med mjölksyrebakterier i! 🙂 Dessutom fick jag tipset att själv äta mjölksyrebakterier ren som gravid och så länge man ammar 🙂

  2. D-dropparna man får från rådg. är värdelösa.. Typ 9/10 bebisar får magknip av dem. Testa med Reladrops+D istället, brukar funka i de flesta fall 🙂

      1. Oj, vad hette dom nu.. Devisol eller nå sånt tror ja de va som man fick i Vasa. Kanske dom helt sluta me sån välgörenhet nu då 😉 trots allt snart två år sen det var aktuellt för oss!

    1. Tack för tipset! Jag satt precis o googlade runt o såg att många tipsat om just Jekovit som alternativ. Vi har gett gefilus i fem dagar nu så tänkte att om det inte har lättat efter veckoslutet så testar vi vara utan ett par dagar först o sen nåt annat.

  3. Vilken sötnos!! 💖 vi provade flera olika D – droppar eftersom vår fröken fick sådan magknip. Lönar sig att pröva sig fram. Hoppas ni hittar nåt som ej ger magknip.

  4. Vattenbaserade droppar brukar vara skonsammare för magen. Men min dotter fick ont i magen, så jag höll faktist paus och började efter ett par veckor istället då hon vuxit till sig lite. Å då började jag först med Rela några dagar å sen med d-vitaminen. Och vi ger Jekovit nu en flaska och sen byter vi till ett d3 preparat, antagligen blir de Rela+d3vit.

    Hoppas de ordnar sig. Jätte söt e hon i alla fall! 🙂

Kommentera detta!

