Det sköna veckoslutet

Hej på er! Lämnade er med en dramatisk förlossningsberättelse senast så tänkte kasta in ett lite trevligare vardagsinlägg medan lilltösen sover.

Veckoslutet har fullkomligen flugit förbi. På lördagen packade vi in vagn och bebis i bilen och åkte till Ekenäs för att ta en promenad i centrum. Solen värmde skönt och Saga sov gott i vagnen. Efter ett kort stopp hemma åkte vi en sväng till Kimito för att hälsa på Sagas faffa och ”bonusfammo”. Där satt man sen i solen o mådde gött medan svärfar grillade korv åt oss.

_MG_4573-2

Och idag, då. Söndag. Morsdag. Min allra första morsdag, då jag har varit mamma i ynka sexton dagar. Vilken lycka det är att ha en liten dotter.

Det har varit så obeskrivligt mysigt att ha sambon hemma dessa två dagar. Han är så bra med Saga att jag blir helt varm i hjärtat. Dessutom fick jag morsdagen till ära sova ut på morgonen, Saga sov 7 timmar i sträck, ammade sen ungefär en timme o efter det tog hennes pappa över. Jag slocknade som ett ljus o kände mig som en helt ny människa efter en två timmars powernap till.

rosen

Fick denna ros i morsdagspresent samt ett presentkort till frissan för att få håret färgat o fixat lite också. ❤ Ska bli skönt med lite lyx. Min utväxt har nu nästan nått öronen då jag inte har färgat håret sen jag plussade i augusti 2014. Får se när jag känner att jag kan boka in en tid, kommer säkert att sitta där med myror i byxorna o längta efter lillskruttan sen. Tänker mig åtminstone fräscha slingor, ja o så vill jag ju gärna jämna ut bottenfärgen också… Mindre snyggt med ”ombré” som börjar vid öronen.

Nu ska jag passa på att äta lite kvällsmat i lugn och ro före Saga vaknar. Wish me luck, bebisar har ju inbyggda antenner som väcker dem då maten är klar.

PS. Ni är många som har kommenterat på mina senaste inlägg som inte har fått svar. Tyvärr räcker inte alltid tiden till numera, men jag läser nog och era fina ord gör mig varm i själen! Kramar på er fina.

Kommentera detta!

