Mitt i babybubblan

Igår fick vi komma hem, äntligen. Jag var ganska slut ända fram till söndag kväll, så för min del passade det bra.

Just nu är vi mitt i babybubblan, kärleken växer sekund för sekund och jag tycker redan att tiden går lite lite för fort. Nu är det ju redan fyra dagar sen hon föddes! Vår vackra prinsessa.

_MG_4171

Jag tyckte under hela graviditeten att det var roligt hur alla trodde att vi väntade en pojke. Från första början kände jag mig säker på att det var en flicka, o det bekräftades på ultraljudet i vecka 20. Men eftersom sambons guddotter sades vara en pojke så iddes vi inte gå helt ut med det. Man vet ju inte 100% säkert om inte man går på 4D ultraljud. Däremot hade jag varit väldigt förvirrad om det ändå hade varit en pojke, just för att jag själv var så säker på min sak._MG_4124

Nu ligger hon här brevid mig, inbäddad i en rosa pyjamas med moln på, sött sussandes i sitt babynest. En elefantmjukis från Pentik brevid (tack mommo ❤ ). Hos oss är allt lugnt och stilla. En nöjd flicka är hon. Mammas flicka. ❤

14 reaktioner på ”Mitt i babybubblan

  1. Åååååh! Nu växer bebifebern ännu mera, kanske helt bra att man int kan känna bebidoften via skärmen, hehe 🙂

  2. Så fin hon är! ☺ Skönt att allt gått bra och att ni nu är hemma och bara får njuta och lära känna varandra! ☺ Kan tänka mig att tiden går alldeles för fort, tycker hela graviditeten gått otroligt fort trots att det samtidigt känns som en halv livstid sedan den fär morgonen i början av september när vi stod med det positiva testet i det soliga badrummet och man kände sig alldeles yr av lycka.
    Själv var jag säker på att vi skulle få en pojke eftersom det är väldigt pojkdominerat i släkten, särskilt på min mans sida, men i februari fick vi veta att det var en flicka (var riktigt besviken när det inte syntes på ultrat i vecka 21+0) och läkaren påstod sig vara 100 % säker på sin sak. Men ändå finns det ett litet, litet tvivel inom mig just pga att man hört om flera som fått veta att det är en sort och så har det visat sig vara den andrs sorten när babyn kommit ut. I övermorgon får vi veta, då får vi träffa vårt lilla mirakel! Känns helt overkligt, börjar bli ordentligt nervöst. I eftermiddag ska jag till labbet och ta en massa blodprov och sen till mödrapoli för att få information och tid till ingreppet. Börjar kännas att nu är det på riktigt!

  3. Jag har riktigt måsta koncentrera mig då jag har skrivit något och kolla att jag faktiskt skrivit hen och inte hon 😀 längtar till sommaren då jag igen är i rätt region och kan träffa er! ❤

  4. Ljuvligt söt 💗 Åt oss sa precis alla att vi skulle få en flicka när jag väntade Adrian och själv kände jag bara hela tiden att det var en pojke. Till sist tvivlade jag på mig själv när på riktigt ALLA trodde tvärtom. Men självklart var det jag som hade rätt, och samma med Alma 😉

  5. Härliga bilder! Njut babybubblan. Väntar med spänning på att få höra mer om förlossningen och hur det kännats nu i början. Men ta och njut precis så länge som det känns behövligt. Det är så magiskt hela grejen med att få barn. Kan inte fatta att vi också snart är där igen. Ett stort grattis ännu till hela familjen! KRAM

  6. Jag gissade pojke på grund av en formulering på instagram, tror jag det var. Du skrev att det var väldigt tydligt och att din sambo också genast förstod – och jag tänkte att det kan ju inte vara annat än pojke då, eftersom det oftare syns tydligare än flickor. Som jag förstått iaf. Är ju ingen expert. iofs. Jag fick med mig hem en ultraljudsbild där det lär ska synas att det är en pojke men jag ser nog ingenting 😀

    1. Haha… Jag skrev det med flit! Fast det VAR väldit tydligt att det åtminstone inte ännu fanns pojkdelar där 😉 De säger att man lättare ser om det är en pojke men …

  7. Socker söt liten ni har fått! Jag har också känt på mej alla tre (!) gånger att babyn i magen varit just det könet det haft då de fötts. Rätt underligt hur man kan känna det så starkt.

  8. GRATTIS till hela familjen. Vad fin liten ❤ Synd att förlossningen blev tassig, men slutprodukten är ju så värt det 😉

    1. Tack o tack detsamma! Ja jag sa åt sköterskorna att det var den absolut bästa dagen i mitt liv o en av de jobbigaste på samma gång 😉

Kommentera detta!

