Ingen baby ännu heller

Nu börjar det här bli en riktig gnällblogg o jag ber om ursäkt för det! Hoppeligen kommer bebis snart o då ska jag vara en glad människa igen! Men just nu tär det helt sjukt på mitt psyke att bara gå och vänta. Hade liksom inte alls förväntat mig att känna så här kraftigt bara för att det beräknade datumet passerade. Idag är dock en bättre dag, för jag vet att om mindre än 24 timmar så ska vi på övertidskoll och då hoppas jag faktiskt att det läggs igång, trots att det lär ska göra så mycket mer ont och vara så mycket mer intensivt. Men tänker att det gör ju ont ändå! 

Idag är det vecka 41+3, alltså 10 dagar över tiden, och jag börjar verkligen känna mig lite som att baby aldrig kommer. Har aldrig förstått folk som säger så men man förstår verkligen inte förrän man själv sitter där o väntar. Jag hade ju kunnat göra fast vad de senaste veckorna men vem vågar väl utmana ödet på så sätt när man är i slutet av graviditeten och dessutom på övertid?

Med tanke på övertidskollen så tänker jag försöka städa huset riktigt tiptop idag, om inte annat kanske det lägger igång nåt! Haha… Nej jag har nog gett upp tanken nu på att det kommer igång av sig själv. Men skönt att sen få komma hem till ett nystädat hem med nybakad baby ❤

19 reaktioner på ”Ingen baby ännu heller

  1. Vill ge lite hopp åt dig nu, har varit i samma situation för ca 2 år sen. På min övertidsgranskning begärde jag läkaren att ”gräva” ordentligt i de inre undersökningarna, för min rådgivningstant sade att 80% av de som de gör det åt så börjar sammandragningarna spontant. Hade min tid kl.13 på eftermiddagen och kl.19-ish på kvällen kände jag de första sammandragningarna! Visst gjorde det lite ont när läkaren grävde så mycket, men jag var smått desperat vid det skede redan så var bara nöjd 😀 vill inte gå in på detaljer åt en kvinna som snart skall föda men ett par dagar senare föddes den efterlängtade fröken och vi båda mådde bra!

    1. Läkaren grävde lite omkring men känner nog inget ännu, var inget på g enligt henne så på torsdag har vi tid till igångsättning. Men vem vet?! 🙂

      1. Senast i helgen har du din skrutt i din famn ❤ och efter nån månad ren så undrar du va du stressa/va frustrerad för 😉

  2. Var i samma sits för ett halvt år och någon dag sedan… Jag har aldrig gråtit så mycket som under de där 15 dagarna jag ”gick över”. För min del slutade det i kejsarsnitt, 15 dagar över tiden då alltså, eftersom de på övertidskontrollen konstaterade att vi har stor bebis. Hoppas du blir igångsatt! Lycka till 🙂

    1. Alltså jag har varit så ovanligt lugn under hela graviditeten men nu har jag nog varit riktigt deppig! Inte lätt med detta. Men antar att då hela grav. gått ganska lätt så måste jag ju gå igenom nånting jobbigt också 😉 På torsdag blir det i alla fall igångsättning! 🙂 Jihuu!

  3. Ingen baby här heller, 41+2 idag. Och tänk att detta är andra barnet som tydligen inte heller har bråttom ut. Jag känner mig ganska uppgiven just nu. Har tid till mödrapoli på fredag, senast då eller på lördag startas det. Jag har svårt att tro att något ska hända innan. Man får högst gå 2 veckor över tiden så kanske din förlossning startas på torsdag-fredag då om inget börjar hända. Alltså denna evighetslånga väntan, suck! :/ Lycka till! 🙂

    1. Man blir ju nog ganska deppig! Men på torsdag har vi tid till igångsättning, äntligen! Tror inte nånting kommer igång före, för så pass ”omogen” var jag ändå ännu. 🙂 Tack o lycka till själv!

  4. Ååh, vet precis hur jobbigt de e! Men snaart, på ett eller annat sätt, har ni er bebis 🙂
    O ge inte upp ännu, vi blev föräldrar dan före övertidskontrollen 😉

  5. Oj, måste vara jättejobbigt! har själv inte erfarenhet eftersom båda mina förlossningar sattes igång på grund av havandeskapsförgiftning. Hoppas hoppas du får åka in till BB riktigt snart!

    1. Usch, inte kul det heller! Är nog såå välsignad med allt denna graviditet att jag försöker tänka att detta är min ”bump” på vägen. Men på torsdag igångsättning, jihuu!

  6. Heja, heja. Min första förlossning blev igångsatt i v.42+0 och resulterade i snitt. Mitt andra barn blev född i v.41+4 och startade av sig själv och föddes normalt. Gick ”sönder” av båda av olika orsaker pga övertiden. Första av samma orsaker som du. Och den andra pga rädsla. Men vi e alla friska och mår bra idag och förlossningarna ett minne blott.

    Stå ut bara och lycka till då det sätter igång och bebis kommer. Om några få fjuttiga dagar ändras ditt liv helt och hållet och du får njuta av ert lilla knyte!

    1. Jag hoppas att vi slipper snitt, känns så onödigt att först ha ont o sen ändå snittas. Äh! Idag är jag dock positiv, nu har vi ett datum för igångsättning och dessutom har jag varit så otroligt välsignad hela graviditeten att nånting ju måste vara lite besvärligt 🙂 Tack! Baaaara en hel dag kvar !

  7. Håll ut! Och kom ihåg att VILA dig nu sista dagarna också, så att du orkar föda! 🙂 jag blev igångsatt med ballong 42+0, förlossningen tog 22h, och tungt var det. Pojken föddes sen 42+1. Ladda batterierna nu när du har möjlighet 😉 inte länge kvar!

    1. Nu när vi har ett datum för igångsättning har jag lättare att tänka på vilan. Alltså har nu inte gjort så mycket annat heller men i alla fall, nu är jag avslappnad på ett annat sätt!

Kommentera detta!

