41 weeks pregnant

Idag börjar då vecka 42 (41+0). Det ska firas med ”mammakaffe” med en annan väntande mamma. Tror jag ska köpa nåt fint åt mig för att skämma bort mig lite. En stor bukett blommor kanske? Då kan man ju tänka sig att babyn kommer genast ikväll när man har färska blommor hemma!

Tänker att om senast en vecka är hen här. Om 7 dagar har jag senast babyn här, äntligen! 287 dagar har jag nu varit gravid, högst 7 dagar kvar. Helt otroligt.

Inatt vakade jag ett par timmar, som varje natt, o var för första gången lite rädd för den där värken som kommer. På sätt eller annat. Hur det än sätts igång så kommer det att göra ont. Men samtidigt har jag en så bra grundtanke inför förlossningen att det nog går bra ändå. Kroppen kan inte göra mer ont än den själv tål. Det här klarar jag.

En annan härlig grej som har hänt idag är att jag blivit tillfrågad att vara bridesmaid på en av mina bästa vänners bröllop nästa år! Så härligt att de ska gifta sig ❤ Puss på dig!

2 reaktioner på ”41 weeks pregnant

  1. Åh, kämpa på nu dom sista dagarna! Jag vet precis hur oändlig tiden kan kännas fasst det bara är några få dagar kvar, Magnus föddes 42+1 🙂 Men ut kom han i alla fall, så det var ju värt väntan. Snart har du din baby också!

Kommentera detta!

