Onsdagen

_MG_3895 _MG_3915Idag är en sån där dag som jag inte riktigt vet ut eller in. För det första förstod jag att det är onsdag för att jag nu i två dagar har tagit mitt blodtryck hemma, för säkerhets skull eftersom det var lite högt i måndags. Annars hade jag trott att det var torsdag.

Första halvan av dagen gick jag mest omkring och var irriterad o frustrerad, men sen fick jag den briljanta idén att baka fyrdubbel sats med chocolate chip cookies vilket gjorde mig till en lugnare människa igen (iofs är det inte så superbekvämt att baka när man hela tiden måste vika sig dubbel av plötsliga smärtor då bebin pressar på nerver).

Att blivande gumor Lina var här på besök gjorde ju inte saken sämre heller. Så nu har jag massor av kexdeg o vänta i frysen på besökare sen när baby äntligen behagar komma ut, o dessutom har jag fått avreagera mig också. Jihuu!

4 reaktioner på ”Onsdagen

  1. Spännande och frustrerande att gå och vänta. Hade beräknat den 4.4 och fick den 5.4 så behövde inte gå över så mycket (en dag. Lyx!) men vet, det är värt att vänta på. Det är så otroligt häftigt det du har framför dig och det var utan tvekan det bästa jag upplevt. Folk hade skrämt upp en lite inför förlossningen, men jag kan säga att jag trodde det sku vara värre ändå, och då öppnades jag från 1 1/2 cm till 10 cm på en och en halv timme, så de var ganska intensivt. Men så häftigt!

    Och sen då barnet är fött ute.. vet inte hur många gånger jag gråtit av lycka, bara av att titta på honom. Det är så stort! Väntar med spänning tills ni får åka in. Har följt dig nästan hela graviditeten eftersom vi hade bf så nära så de ska bli roligt att fälla er se också. Stort lycka till, det kommer att gå super, bara att hälla sig lugn. Nu är det inte länge kvar 🙂

    1. Alltså SÅ frustrerande nu! De första fyra dagarna var okej, men nu har jag blivit helt sjuuuukt rastlös och irriterad, haha. Inte lätt att vänta så! Speciellt då man är ganska bunden till hemmet, visst åker jag in till Ekenäs men det finns en gräns för hur många gånger man orkar gå upp och ner för samma gågata (som ju dessutom är väldigt kort).

      Wow, faktist intensiv, din förlossning! Grattis till din lillkille! 🙂

    1. Jag har definitivt INTE tänkt göra det men bra o veta sen när jag får riktigt ”nerv-stärv” 😀 Jag hör av mig just före huvudet exploderar 😉

Kommentera detta!

