15.4.15

Jag tycker det låter som ett jättebra datum att födas. 15.4.15. Femtonfyrafemton. Enkelt att komma ihåg också (helt som att jag skulle glömma…!)

Som jag skrev här tidigare så har jag ju inget värre behov av att graviditeten upphör, eftersom jag mår så bra ändå, men otåligheten gör mig tokig! Jag vill bara vakna på natten o ha värkar o veta att nu äntligen är det dags, snart ska vi få träffa vår lillis!

Alltså jag vet, nu är det med lite tur högst 9 dagar kvar tills vi om inte annat blir igångsatta men jag hade helst velat få uppleva det där riktigt naturliga, att plötsligt få värkar o sen gå hemma o fundera när man ska fa o så vidare… Inte få ett dropp på BB o sen veta att nu börjar det snart. Bläääh! Inte lätt detta. Idag är jag nog lite frustrerad! Får väl ta ett maratonlopp, dansa omkring här hemma o äta sjutton färska ananasar så kommer kanske babyn ut sen! Om inget har hänt på fredag så får vi en tid till övertidskoll.

14 reaktioner på ”15.4.15

      1. Allt tål att testas 😄 Min pappa var helt säker att bastun skulle göra susen för mig för det hade tydligen hjälpt mamma, men vi kom aldrig så långt innan det började ;D

        1. Vi ha ren basta flera gånger men de ha no int hänt någo… Kanske borde vara varmare 😉 ÄH säger jag! De sista dagarna är ju alltid värst när man väntar på nåt stort… Minns hur en dag kändes som fem ren då man sku på kryssning som liten.. 😀

  1. Int börjar dom nödvändigtvis med dropp 🙂 dom satt en ”ballong” där ner åt mig. 2 timmar senare *poks* gick vattnet o 3 timmar senare kom lillus ut 🙂

    1. Aj det har du ju rätt i! Har läst om det där. Kanske man månne kan be om sånt redan v41+3 ? Kommer troligen ha övertidskontroll den dagen om inget har hänt före 🙂 Så intressant sånt här!

  2. När jag väntade första satt de igång mig med nå piller i 41+3, fick ett piller runt 9:30 på morgon och ett till runt 15:30. Sen på kvällen börja värkarna men det tog tills nästa dag kl.14:43 förrän sonen behagade titta ut. Idag e jag 40+1 och börjar småningom bli inställd på att bli igångsatt igen i 41+3. IGEN! Jobbigt dethär med att gå och vänta bara…

    1. Nu minns jag att så gick det ju till också när sambons brorsdotter kom till världen, med piller dvs, hon blev dock igångsatt pga förgiftning… Ja senast på måndag får man ju höra hur det blir antar jag 🙂 jag är i 40+5 idag, kom uuuuuut nu unge…!

  3. Pillren som jag fick var cytotec, dvs, magsårsmedicin, för att mjuka upp livmoderhalsen. De använder sånt, I alla fall för ca 3 år sen. Urk. Det tog 2 dagar innan nånting alls hände. Två lååånga dagar på sjukhuset minnsann. Dottern föddes till sist i v. 41+2 efter en mycket intensiv förlossning. Blev igångsatt pga högt blodtryck. Nu idag, v 40+5, ingen bebis än. Jag börjar tvivla på att någon faktiskt ska komma ut den här gången också. 😀 kämpa, kämpa du också, vet precis hur det känns. 🙂

    1. Usch då, två dagar! Det låter riktigt, riktigt TRÅKIGT, haha 😀 Jag är i 40+6 idag så vi är nästan lika 😉 Såååå frustreeerandeee! 😀

      1. Jaa, det var två jättelånga dagar. :/ Men det tog nog antagligen så länge för att livmodertappen inte alls var mogen och antagligen inte babyn heller, trots 9 dagar över tiden. (Hon vägde ändå bara 3,4 kg så ingen stor baby trots 9 dagar extra) Just cytotec används väl för att mjuka upp livmodermunnen och sätta igång. Ifall man redan är lite öppen och tappen borta kan de sätta dropp eller ballong. Men efter igångsättning tänkte jag ALDRIG mera. Men nu när den här bebben inte heller behagar titta ut någon gång börjar man önska vad som helst. Just nu känns det ju faktiskt som att man ska vara gravid för alltid. Få se hur länge det tar. Babyn är tydligen inte redo ännu. 🙂

        1. Jag har hittills tänkt ”helst utan igångsättning” men nu har jag nog börjat tänka om… Ont gör det ju ändå 😀 här är nog babyn säkert 4kg ren o mamma är nog mogen enligt rdg och läkare så välkommen ut bara unge!

Kommentera detta!

